Οι θέσεις της ΕΙΤΗΣΕΕ για το διαγωνισμό των τηλεοπτικών αδειών

Την άρνησή συμμετοχής σε μια διαγωνιστική διαδικασία με παρόμοια προκήρυξη ή με τις ίδιες συνθήκες όπως αυτές της προηγούμενης που κρίθηκε αντισυνταγματική, αλλά και την αντίθεσή στο νομοσχέδιο του ΥΨΗΠΤΕ για την διάθεση του διαφημιστικού χρόνου, εξέφρασε σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα, λίγη ώρα μετά τη συνάντηση με το ΕΣΡ, η Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας (ΕΙΤΗΣΕΕ), σύμφωνα με ρεπορτάζ του capital.gr.

Ο πρόεδρος της Ένωσης κ. Πάνος Κυριακόπουλος και ο γενικός γραμματέας κ. Στρατής Λιαρέλης ξεκαθάρισαν ότι επιθυμούν να υπάρξει αδειοδότηση και να μπει τάξη στην τηλεοπτική αγορά, ωστόσο αυτό θα πρέπει να γίνει με σαφείς κανόνες και με διαφάνεια. «Πρέπει πρωτίστως να ξεκαθαρίσουν οι όροι και το τίμημα, να διασφαλιστεί ότι δεν τίθεται ζήτημα νομιμότητας, όπως η προηγούμενη διαδικασία, να αποτυπωθεί με σαφήνεια η εικόνα και το μέγεθος της αγοράς και να επιλυθούν ζητήματα που έχουν εντοπιστεί», ανέφεραν οι επικεφαλής της ΕΙΤΗΣΕΕ.

«Δεν υπάρξει ξεχωριστή αγορά, με ειδικά θεματικά κανάλια, κανάλια εθνικής εμβέλειας και τοπικά κανάλια. Είναι μια η διαφημιστική αγορά που όλοι ανταγωνίζονται για ένα μερίδιο, άρα πρέπει η Αρχή να κάνει μια ολιστική προσέγγιση”, σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κυριακόπουλος, εκφράζοντας την αντίθεση της ένωσης σε πιθανή «σαλαμοποίηση” των διαγωνισμών αδειοδότησης.

Όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε, «πρέπει να γνωρίζουμε τον αριθμό των τηλεοπτικών αδειών που χωράνε στο φάσμα και να είναι εξαρχής γνωστή η διάρκεια της τηλεοπτικής άδειας σε όλες τις κατηγορίες”.

Οι επικεφαλής της ΕΙΤΗΣΕΕ έδωσαν ιδιαίτερη βάση στο γεγονός ότι οι επενδυτές θα πρέπει να έχουν ξεκάθαρη εικόνα για τον αριθμό και το χρόνο ισχύος των αδειών ώστε να λάβουν τις αποφάσεις τους. Επεσήμαναν ότι ο προηγούμενος διαγωνισμός, έπειτα από την απόφαση του ΣτΕ, δεν υφίσταται, άρα δεν υπάρχει και κάποιο ποσό ως τιμή βάσης, κατά συνέπεια η τιμή εκκίνησης πρέπει να βασιστεί σε μελέτες επικαιροποιημένες.

Ειδικά για τις συνθήκες του προηγούμενου διαγωνισμού για τις τηλεοπτικές άδειες, ο πρόεδρος της ΕΙΤΗΣΕΕ κ. Πάνος Κυριακόπουλος τις χαρακτήρισε «άθλιες». Μάλιστα, δήλωσε ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο κατάθεσης αγωγής στο Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Στο ίδιο μήκος κύματος ο γ.γ. γενικός γραμματέας της ΕΙΤΗΣΕΕ κ. Στρατής Λιαρέλης σε έναν προσωπικό τόνο είπε πως «δεν θα επιτρέψω ποτέ στον εαυτό μου να ξεχάσει την προσβολή της ανθρώπινης αξιοπρέπειας της δικής μου και της ομάδας μου σε αυτό το δωμάτιο του διαγωνισμού», σημειώνοντας πως για τέσσερις ημέρες δεν είχε πάρει κανείς καν τα σκουπίδια από το δωμάτιο που ήταν κλεισμένοι.

Σημειώθηκε, δε, πως για τη συγκεκριμένη διαδικασία δεν υπήρχε καμία διασφάλιση ή πιστοποίηση, ενώ θα μπορούσαν να υπάρξουν λύσεις που ήδη υπάρχουν, μεταξύ των οποίων και η ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΤΑΙΠΕΔ για τα ακίνητα.

 
Ανεφάρμοστο

Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο του ΥΨΗΠΤΕ για την διάθεση του διαφημιστικού χρόνου, η ΕΙΤΗΣΕΕ σημείωσε πως ως έχει είναι ανεφάρμοστο και αντισυνταγματικό, παρεμβαίνει στην ελευθερία των συναλλαγών και αντιβαίνει στην αρχή του ελεύθερου ανταγωνισμού.

Όπως σημειώθηκε δημιουργεί ένα εξαιρετικά επικίνδυνο προηγούμενο και ένα μοναδικό ευρωπαϊκό μόρφωμα οιονεί κρατικού μονοπωλίου, τη στιγμή που το ευρωπαϊκό δίκαιο τείνει να απελευθερώνει αγορές που παραδοσιακά αποτελούσαν κρατικά μονοπώλια. Παράλληλα, καταστρατηγεί θεμελιώδεις ατομικές ελευθερίες, όπως η ελευθερία των συμβάσεων, όπου η κάθε επιχείρηση είναι ελεύθερη να συνάψει σύμβαση με τον αντισυμβαλλόμενο που επιλέγει και με το περιεχόμενο που επιλέγει.

Οι εκπρόσωποι της ένωσης εξέφρασαν την απορία τους πως είναι δυνατόν να υποχρεώνονται, με βάση το νομοσχέδιο, να εκχωρήσουν το έσοδό τους σε τρίτο, ο οποίος θα τιμολογεί και θα εισπράττει για λογαριασμό τους, με βάση προδιαγραφές που ορίζει το κράτος και όχι ο ιδιωτικός τηλεοπτικός σταθμός. Τόνισαν, δε, πως η προτεινόμενη πώληση του διαφημιστικού χρόνου αποκλειστικά και μόνο με δημοπράτηση, είναι πρακτικά αδύνατη. «Σε κανένα μέρος του κόσμου δεν εφαρμόζεται αντίστοιχο σύστημα για το σύνολο του διαφημιστικού χρόνου”, ανέφερε ο κ. Κυριακόπουλος.

Τέλος, η ΕΙΤΗΣΕΕ θεωρεί μη ρεαλιστική τη διαβεβαίωση της κυβέρνησης ότι η πλατφόρμα αυτή θα έχει ολοκληρωθεί σε ένα έτος.

Σχετικά Άρθρα