Σπίρτζης, ο πολιτικός της οπισθοδρόμησης

Κυκεώνας γραφειοκρατικών διαδικασιών για τη λειτουργία των εταιρειών διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου και την ίδια στιγμή ακόμη μία παράταση στους ιδιοκτήτες ταξί για την ανανέωση του στόλου τους!

 
Ενας κυκεώνας γραφειοκρατικών διαδικασιών για τη λειτουργία των εταιρειών διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου (τύπου Beat και Uber) αποτελεί την επιβεβαίωση στους ισχυρισμούς ότι το υπουργείο Υποδομών βάζει τρικλοποδιά στις εν λόγω εταιρείες. Την ίδια στιγμή δίνει ακόμη μία παράταση στους ιδιοκτήτες ταξί για την ανανέωση του στόλου τους, αναστέλλοντας την υποχρέωση αντικατάστασης οχήματος έως το 2020 αναφέρει σε δημοσίευμά της η Καθημερινή.

Η αγορά κάνει λόγο για εξυπηρέτηση προς τον κλάδο των αυτοκινητιστών, η οποία συμπίπτει χρονικά με τις εκλογές στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί Αγοραίων.

Στις εκλογές που θα πραγματοποιηθούν το ερχόμενο Σαββατοκύριακο, ο γνωστός συνδικαλιστής Θύμιος Λυμπερόπουλος κατεβαίνει ως υποψήφιος πρόεδρος για πολλοστή φορά, έχοντας στη φαρέτρα του το νομοσχέδιο που ο ίδιος ισχυρίζεται ότι έχει συντάξει «μαζί με τον υπουργό Υποδομών». Την προαναγγελία του «δώρου» που κάνει στα ταξί πραγματοποίησε ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών, ύστερα από μήνες σιωπής, με παράθεση όλων των λεπτομερειών του σχετικού νομοσχεδίου.

Ουδεμία εγγύηση βέβαια υπάρχει για το εάν έχει λάβει τη συναίνεση των θεσμών, ούτε για το εάν το νομοσχέδιο θα φτάσει ως έχει στη Βουλή. Με πρόσχημα την ανάγκη θεσμοθέτησης ενός πλαισίου λειτουργίας των εταιρειών διαμεσολάβησης, το υπουργείο Υποδομών υποχρεώνει τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο να προχωρήσουν σε έκδοση άδειας σε περίπτωση που η υπηρεσία ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης αποτελεί την κύρια δραστηριότητά τους. Για να εκδώσει κανείς την άδεια (αφορά εταιρείες τύπου Beat, Uber αλλά και ραδιοταξί) πρέπει το φυσικό ή νομικό πρόσωπο να προχωρήσει σε σχετική αίτηση και να διατηρεί συμβάσεις ορισμένου χρόνου τουλάχιστον δύο μηνών με τρία οχήματα δημόσιας χρήσης (ταξί). Παράλληλα, θα πρέπει να υποβληθούν αντίγραφα των σχετικών αδειών κυκλοφορίας, των εγγράφων που αποδεικνύουν σχέση εργασίας με επαγγελματίες οδηγούς καθώς και ένα παράβολο αξίας 1.000 ευρώ. Η σχετική άδεια εκδίδεται εντός 30 ημερών. Οι εταιρείες διαμεσολάβησης θα πρέπει ανά 2μηνο να προχωρούν σε κατάθεση των νέων συμβάσεων που θα συνάπτουν με τους οδηγούς.

Παρέχεται επίσης η δυνατότητα χορήγησης δύο αδειών ταξί στα πολύ μικρά νησιά με πληθυσμό κάτω των 335 κατοίκων, τα οποία σήμερα διαθέτουν ένα ταξί, με πρόσχημα την καταπολέμηση συνθηκών μονοπωλίου. Μεταξύ των νησιών με λιγότερους κατοίκους είναι η Σίκινος, η Ανάφη και η Κάσος η οποία έχει 335 κατοίκους ακριβώς.

Ο υπουργός Υποδομών δεν παρέλειψε να προχωρήσει σε επίθεση κατά της εταιρείας Beat, αφήνοντας αιχμές για το γεγονός ότι η έδρα της εταιρείας δεν βρίσκεται στην Ελλάδα, κάνοντας λόγο για πληροφορίες που θέλουν στο μετοχικό της κεφάλαιο να βρίσκονται εξωχώριες εταιρείες, ενώ υποστήριξε ότι δεν καταβάλλει φόρους στην Ελλάδα. «Πριν από την εξαγορά της εταιρείας υπήρχαν Έλληνες επενδυτές (8% του κεφαλαίου), οι οποίοι προχώρησαν στην επένδυσή τους μέσω εταιρειών του εξωτερικού. Το υπόλοιπο 92% ανήκει σε ιδιώτες, φυσικά πρόσωπα.

Το 55% της εταιρείας ανήκει σε 30 υπαλλήλους της Beat» εξηγεί στην «Καθημερινή» ο Νίκος Δρανδάκης. «Το Δημόσιο από την πώληση της εταιρείας στην Daimler θα εισπράξει εκατομμύρια ευρώ, ενώ πληρώνουμε σε ετήσια βάση φόρους, εισφορές κ.λπ. Όλες οι διαδικασίες είναι καθ’ όλα νόμιμες και αν υπάρχει κάτι παράνομο μπορεί να βεβαιωθεί από τις αρμόδιες αρχές» προσθέτει ο ίδιος.

Σχετικά Άρθρα