Επίμονοι συλλέκτες χειροποίητων “ονείρων”

«το γήπεδο είναι αυτό, και είναι για όλους το ίδιο»

Από: Π.Τσακιρίδη

O αέρας φέρνει από την θάλασσα μυρωδιές από τις τράτες, χαρές και πίκρες ζωντανεύουν μέσα από το γραμμόφωνο που γρατσουνάει- κάπου στην Θεσσαλονίκη.

Πολλά χρόνια πίσω, στο Αλλαντο-Ζυθοπωλείο του Θωμά Δούζη ο κόσμος ψωνίζει, συζητάει, δοκιμάζει τα νέα καλούδια του.

Οι μνήμες από τις ρίζες αυτής της παράδοσης με το εμπόριο και της βαθιάς σχέσης με τα τρόφιμα, μπορούν να δώσουν πολύτιμους καρπούς μέχρι σήμερα με οδηγό την ποιότητα.

Οι οικοδόμοι του σεβασμού και συνεχιστές αυτής της παράδοσης, είναι οι ιδρυτές της εταιρίας ΕΡΓΟΝ, τα αδέλφια Θωμάς και Γιώργος Δούζης η οποία ιδρύθηκε το 2007. Συνεχίζουν μία οικογενειακή κουλτούρα παράδοσης, αυτή της ενασχόλησης με τον χώρο των τροφίμων με απαράμιλλο ζήλο και φρέσκες ιδέες.

Προτείνουν μία νέα θεώρηση του τι ορίζεται παραδοσιακό, αλλά με αναζωογονητική διάθεση και πειραματισμούς αυστηρά στο πεδίο του σεβασμού στην διαχρονική έννοια της ποιότητας.

Μεταλλάσσουν νοοτροπίες-όχι την παράδοση.

Βελτιστοποιούν και αναμειγνύουν-παίζουν τολμηρά.

Προσθέτουν τις δικές τους πινελιές σε έναν πίνακα, ζωγραφίζοντας με υλικά τις μνήμες και τα όνειρά τους.

Προσηλωμένοι, με αναφορά μόνο στην ποιότητα, θωρακίζουν 300 κωδικούς προϊόντων με αγάπη, με ευεργετημένους όλους τους εμπλεκόμενους, και με την νεανική ορμή τους οδηγούν σε υπερταχείες μετρήσιμων αποτελεσμάτων.

Ανασύρουν από την αφάνεια πατροπαράδοτες συνταγές-σύμβολα μίας ολόκληρης ιστορίας, δημιουργούν με έμπνευση καινούριες, παντρεύουν και οδηγούν σε μια θυελλώδη “ερωτική” σχέση υλικά εκ πρώτης όψεως αντίθετα αλλά με ένα αποτέλεσμα εκρηκτικής γευστικής ωριμότητας και απαράμιλλης αισθητικής.

Ορίζουν το πλαίσιο νέων κανόνων που περιέχει την καινούρια έννοια του μεζεδοπαντοπωλείου, το αναβαθμίζουν σε πολιτισμική εικόνα με πολυεπίπεδη εφαρμογή.

Το εντάσσουν σε χώρους έκφρασης αυτής της εικόνας που περιλαμβάνει κεντρικά σημεία της πόλης τους, το μεταφέρουν σε συγκρότημα ξενοδοχείου, το μεταλλάσσουν σε πρεσβευτή της επώνυμης, ελληνικής, ποιοτικής, παραδοσιακής ταυτότητας και σε δυναμικό τουριστικό brand name σε λίγο καιρό στο Λονδίνο.

Επανατοποθετούν τα προϊόντα του Έλληνα παραγωγού με ιδιαίτερη φροντίδα που χτίζει μία σχέση μακροχρόνιου οφέλους και συνεργατικής ισχύος.

 
Multiplex brand EΡΓΟΝ

Ένα όνομα -πολυεπίπεδων εφαρμογών, συνώνυμο της πλούσιας μεσογειακής φιλοσοφίας και πρότυπο δημιουργικής ανάταξης της ελληνικής δύναμης στο ποιοτικό προϊόν.

Με ένα πλήρες portfolio, που εμπλουτίζεται συνεχώς με νέες προϊοντικές κατηγορίες όπως είναι το ΑΜΠΕΛΟΥ ΕΡΓΟΝ, μία ολοκληρωμένη σειρά κάθετης ανάπτυξης, βασισμένη σε σταφύλι, πετιμέζι, ξίδι, κρασιά, αμπελόφυλλα και αμπελοκορφές, όπως επίσης και ελληνικούς ξηρούς καρπούς στην κατηγορία ΓΗΣ ΕΡΓΟΝ.

Με μνήμες από τον παππού της οικογένειας Δούζη, αλλά και τον πατέρα τους, ο οποίος είχε αντικείμενο εργασίας για πολλά χρόνια την ενασχόληση σε πολυεθνική τροφίμων, στο σπίτι της οικογένειας Δούζη υπήρχε μία κουλτούρα προσανατολισμού ότι η οποιαδήποτε επαγγελματική δραστηριοποίηση έπρεπε να έχει σχέση με φαγητό. Όταν ο πατέρας σταμάτησε να είναι στέλεχος σε εταιρίες και δημιούργησε την δική του εταιρία διανομών, η σκέψη της δημιουργίας του brand ΕΡΓΟ και η σειρά προϊόντων ΕΡΓΟΝ προέκυψε ως φυσική εξέλιξη.

O στρατηγικός στόχος είναι τα επώνυμα ποιοτικά Ελληνικά προϊόντα και η ανάδειξη της πλούσιας ελληνικής γης στην εσωτερική αγορά και στο εξωτερικό.

•»Κωδικός 3π by EΡΓΟΝ»

Ο Θωμάς στην συζήτησή μας, αναφέρει το σκεπτικό της φιλοσοφίας τους που επικεντρώνεται στο να αναδεικνύει την υπεραξία κάθε παραγωγού και “ στην κουλτούρα του επώνυμου ελληνικού προϊόντος, αυτήν θέλουμε να φέρουμε στα προσκήνιο.

Τα τελευταία 100 χρόνια για παράδειγμα κυριαρχεί ότι το καλό κρασί ή το καλό ουίσκι, συνίσταται από το τρίπτυχο: περιβάλλον, ποικιλία και παραγωγός, ενώ στην Ελλάδα ποτέ δεν μας έχει απασχολήσει το τρίπτυχο: το περιβάλλον, η ποικιλία και ο παραγωγός π.χ. στα κρασιά μας.

Δεν έχει να κάνει με την αξία της μονάδας, γιατί στο εξωτερικό υπάρχουν πολλά καλά κρασιά, αλλά και στην Ελλάδα είναι φθηνά, είναι από πολύ καλό περιβάλλον, είναι από την Νάουσα, έχουν πολύ καλή ποικιλία που είναι το Ξινόμαυρο και πολύ επώνυμο οινοποιό που μπορεί να είναι ο Γιάννης ο Μπουτάρης, ή ο Γεροβασιλείου.

Αυτήν την κουλτούρα των τριών συστατικών ενός επώνυμου ελληνικού προϊόντος επιδιώκουμε να την φέρουμε σαν πρότυπο. Δεν φθάνει να τρώμε έναν τόνο ελληνικό, είναι ένας τόνος Αλοννήσου, ποικιλίας alalunga, που φτιάχνεται από τον συγκεκριμένο παραγωγό ή ψαρά”

 
Ο παραγωγός πρωταγωνιστής

“ Δεν αφορίζουμε ούτε τον ίδιο ως παραγωγό ούτε ως επικοινωνία.

Εγγυόμαστε ως ΕΡΓΟΝ, και τον βοηθάμε, λέγοντας ότι ο συγκεκριμένος παραγωγός παράγει το συγκεκριμένο προϊόν και εμείς σας το παρέχουμε. Επάνω στις ετικέτες μας υπάρχει όλο το αποτύπωμα υπογραφής του παραγωγού και αυτή είναι και η δύναμή μας. “Έτσι θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε όλοι μαζί,ενώ εάν αφορίζαμε τον παραγωγό τότε θα βγάζαμε ένα φασόν -προϊόν και αυτό δεν μας ενδιαφέρει.

Εμείς αναδεικνύουμε τον παραγωγό και εγγυόμαστε γι’αυτόν, σε αντίθεση με άλλα κανάλια διανομής. Είναι μια κουλτούρα που αρχίζει να έρχεται και στην Ελλάδα για να αντιμετωπίσει την ισοπεδωτική λογική του αόρατου παραγωγού με το πρόσχημα της ιδιωτικής ετικέτας.

Ακόμη και η χρήση της ιδιωτικής ετικέτας ως κατηγορία προϊόντων είναι και λίγο άστοχη στις στατιστικές όλων μας. Ίσως θα έπρεπε να τα λέγαμε: προϊόντα της χαμηλής τιμολογιακής κλίμακας που συμπτωματικά είναι και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Το χειρότερο; Δεν είναι επιλογή, είναι αναγκαστική διανομή, είναι προϊόντα που αλλιώς δεν μπορούν να πουληθούν.

Αυτή η ισοπεδωτική επικοινωνία ορισμένων αλυσίδων για τα προϊόντα, ότι όλα είναι στην ίδια μοίρα, δεν βοηθάει κανέναν. Δεν υπάρχει κανείς που να εξηγήσει γιατί αυτό είναι καλύτερο από εκείνο ή γιατί αυτό είναι κάτι άλλο από εκείνο, οπότε το αποτέλεσμα είναι να μην δημιουργούνται εμπορικές ετικέτες.

Πιστεύουμε ότι τα εξειδικευμένα μαγαζιά εγγυώνται για την επιλογή τους, για το ποια είναι τα καλύτερα προϊόντα, με άποψη. Γιατί να μην εμπιστευτούμε τον μπακάλη ο οποίος επέλεξε για εμάς μία σχέση ποιότητας -τιμής ή μια σχέση ποιότητας -ποιότητας; Γιατί να πάμε στην απρόσωπη ιδιωτική ετικέτα, όπου εμείς έχουμε την επιλογή αλλά το τελικό κριτήριο είναι η τιμή; Ωραία, υπάρχει και αυτό αλλά ας είναι μια fair επιλογή”

•»Ο επαναπροσδιορισμός του μπακάλικου»

“ Το άλλο concept που αναπτύξαμε το 2011 είναι οι χώροι που θέλαμε να είναι κάτι διαφορετικό όπως oι ετικέτες μας, και έτσι αναπτύξαμε χώρους που επαναπροσδιορίζουν την έννοια του μπακάλικου.

Στοχεύσαμε να ξανασχεδιάσουμε το μπακάλικο που είχε ποιότητα.

Σε μία έκταση 120m2 στη διασταύρωση Τσιμισκή & Γρ. Παλαμά, δημιουργήθηκε τον Φεβρουάριο του 2011, από τους αρχιτέκτονες Cuomo – Νικηφορίδη (γνωστοί για την ανάπλαση της νέας παραλίας της Θεσσαλονίκης), ένας φρέσκος χώρος υψηλής αισθητικής.

Είναι ένα μαγαζί φτιαγμένο με την αισθητική του σήμερα, είναι πολύ διαφορετικό, έχει κατά 80% μοναδικά προϊόντα ΕΡΓΟΝ, έτσι ώστε να δείξουμε στους πελάτες μας και στους τελικούς καταναλωτές το πώς θέλουμε να πουλιούνται όλα αυτά.

Το εκπαιδευμένο προσωπικό ξέρει αναλυτικά όλα τα προϊόντα, όπως σε τι συνίσταται η διαφοροποίηση τους, με ιδιαίτερη γνώση της εντοπιότητας και της ποικιλίας τους.

Ο κόσμος μπορεί να δοκιμάσει, μπορεί να ανοίξει ένα βάζο ή οτιδήποτε και η μέχρι σήμερα εμπειρία είναι μοναδική από την αποδοχή του”

Δεν θέλανε να αντιγράψουνε ένα παντοπωλείο από άλλες εποχές, θέλανε να δημιουργήσουνε έναν χώρο του σήμερα, ένα μοντέρνο χώρο, που να μπορεί να αναδείξει όλα αυτά τα διαμάντια της ελληνικής φύσης με τον τρόπο που τους αξίζει.

Έναν χώρο του σήμερα, έναν χώρο-κόσμημα αντάξιο του οράματος.

Έναν χώρο με μυρωδιές, εικόνες και μνήμες όπου το κάθε μικρό ελληνικό συστατικό μπορεί να βρει τη θέση του.

Μικρά κουτάκια από μνήμες οι μυρωδιές, και κάπου εκεί κοντά ο παππούς Θωμάς σίγουρα θα “επιβλέπει” όπως παλιά και θα κρίνει αυστηρά κάθε υλικό…

•»Η Ελληνικότητα ως πλεονέκτημα»

“ Το μεζεδοπαντοπωλείον ΕΡΓΟΝ άνοιξε τα φτερά του χρησιμοποιώντας την ίδια επιλεκτική συνταγή. Δημιουργήσαμε έναν υψηλής αισθητικής χώρο στη μαρίνα του ξενοδοχειακού συγκροτήματος Sani Resort στη Κασσάνδρα Χαλκιδικής, τον Ιούνιο του 2011. Με συνοδοιπόρο τον ξεχωριστό Δ.Σκαρμούτσο, δημιουργήσαμε ελληνικούς μεζέδες βασισμένοι στα προϊόντα ΕΡΓΟΝ.

Χρησιμοποιήσαμε την ελληνικότητα ως πλεονέκτημα και είπαμε ότι θα λειτουργήσουμε με μεζέδες και όχι με κυρίως πιάτα, αυτό που πιστεύουμε ότι πρέπει να εξάγει η Ελλάδα, ως γαστρονομική κουλτούρα”

Στο μεζεδοπαντοπωλείο, το στοίχημα ήταν να επαναπροσδιορίσουνε της ελληνικές συνταγές βασιζόμενοι στην ιδέα του μεζέ ως κουλτούρα. Ο Δημήτρης Σκαρμούτσος δεν βοήθησε απλά. Βασίστηκε στα προϊόντα ΕΡΓΟΝ και έντυσε, άλλαξε, μεταμόρφωσε τους κλασικούς ελληνικούς μεζέδες. Όπως αναφέρει ο Θωμάς “ σερβίραμε το συνηθισμένο κεφαλοτύρι σαγανάκι μαύρο! Το είχε πανάρει με βρώμη, χαρουπάλευρο και παπαρουνόσπορο! Και δίπλα γλυκά του κουταλιού σύκο και τριαντάφυλλο από τη Γουμένισσα.

Το στοίχημα του σήμερα είναι μεγαλύτερο, θέλουμε να επαναλάβουμε το μεζεδοπαντοπωλείο σε μία ευρωπαϊκή πρωτεύουσα. Μέσα στη χρονιά το όνειρο για το πρώτο κατάστημά μας στο εξωτερικό, θα γίνει πραγματικότητα. Στο Λονδίνο-Notting Hill, θα ξεκινήσει ένα ΕΡΓΟΝ- Ελληνικό Μεζεδοπαντοπωλείο με σύγχρονη αισθητική και ελληνική κουζίνα.

Ένας χώρος που θα τιμάει τα ελληνικά συστατικά και την ελληνική γαστρονομία με στόχο να την τοποθετήσει εκεί που της αξίζει, με στόχο την εξάπλωση του brand και την επιλεκτική διανομή των προϊόντων ΕΡΓΟΝ στη Μεγάλη Βρετανία. Αρχικός στόχος του εγχειρήματος είναι να γνωρίσει και αργότερα να καθιερώσει τη μοντέρνα ελληνική κουζίνα και τα προϊόντα της μέσω της εταιρείας μας με σεφ και πάλι τον Δημήτρη Σκαρμούτσο σε μία μητρόπολη της γαστρονομίας”

•»Η αρχή …από τα παλιά»

Το ΕΡΓΟΝ ξεκίνησε με ένα όραμα επανεφεύρεσης, και κίνητρο μία αποστολή προσφοράς. Δομικό συστατικό του οράματος, η στρατηγική ανάδειξη σειράς επώνυμων ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων από όλες τις γωνιές της Ελλάδας.

Στην προσπάθειά τους να επαναπροσδιορίσουνε με όρους αισθητικούς και ποιοτικούς τι σημαίνει παραδοσιακό ήρθαν αντιμέτωποι με το δίλημμα του αν το παραδοσιακό σημαίνει παλιό. Η προσέγγισή τους σε αυτό το δίλημμα κατάφερε και ανέδειξε ένα τεκμηριωμένο πολυσυλλεκτικό όραμα.

Αυτό είναι ότι ή έννοια του παραδοσιακού είναι ένα εργαλείο σκέψης, και ίσως κάτι περισσότερο, είναι μια σύγχρονη οπτική που παρέχει εφόδια ανάπτυξης. Απελευθέρωσαν την άγονη Ελλάδα, ανέσυραν από την αφάνεια τον παραγωγό, έσκυψαν πάνω από κάθε ονομασία, είδαν ρίζες και ιδρώτα, μύρισαν καρπούς και τοπική παράδοση και με ευλάβεια προχώρησαν.

Έσκαψαν βαθιά με απεριόριστη διάθεση προσφοράς και δημιουργίας.

Σχεδίασαν τις συσκευασίες, κατέγραψαν τις συνταγές και τοποθέτησαν τα προϊόντα με σύγχρονη αισθητική και ποιότητα από τα παλιά.

Προϊόντα από μικρά, τίμια εργαστήρια, από συνεταιρισμούς, από ρομαντικούς παραγωγούς που επιμένουν. Μία συλλογή από τις Πρέσπες, την Αλόννησο, την Κρήτη, τη Μάνη, την Πίνδο, την Κομοτηνή, τα Κύθηρα! Τα προϊόντα συσκευάζονται στον τόπο τους και φέρουν την εγγύηση ΕΡΓΟΝ. Δεν αφορίζουν τον παραγωγό, τον προστατεύουν ώστε να μην χαθεί σε έναν χώρο με άνιση μεταχείριση και προβολή.

Οι νέοι ορίζοντες του παραδοσιακού ανήκουν σε όλους, ο ουρανός τους είναι ανέφελος.

Αισθάνονται και απογειώνονται με το μεράκι του πρωτομάστορα, είναι συμμέτοχοι στην καταγραφή μίας ιστορίας, μυρωδιά την μυρωδιά, γεύση την γεύση.

Ατελείωτες ώρες με επιτόπια έρευνα, ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα χωριά, εκεί που η ζωντάνια των υλικών έχει μείνει αναλλοίωτη, εκεί που η ζωή των παραδόσεων δεν είναι απολιθωμένα κειμήλια προς μελέτη αλλά υπαρκτή ζωή με όνειρα και διάθεση προσφοράς.

Τα αδέλφια Δούζη αποθησαύρισαν και κωδικοποίησαν σαν μύστες, μίας άλλης-νέας εποχής και ανέσυραν επώνυμα διαμάντια.

•»Επίμονοι Συλλέκτες Χειροποίητων Ονείρων»

Η ποσότητα δεν είναι αυτοσκοπός.

Τα δομικά συστατικά είναι αδιαπραγμάτευτα και προέρχονται από συσσωρευμένη εμπειρία παλιών μαστόρων, μυημένων στην ουσία του χειροποίητου ονείρου: να έχει υψηλά ποιοτικά οργανοληπτικά χαρακτηριστικά, να είναι μοναδικό συστατικό της ελληνικής διατροφής ή της ελληνικής φύσης, ή να προτείνει μία νέα γαστρονομική πρόταση, γενικά να έχει αναγνωρίσιμη διαφοροποίηση στην ποιότητα.

Όπως μου εξηγεί ο Θωμάς “ Τα Έργον είναι μία συλλογή ελληνικών προϊόντων εξαιρετικής ποιότητας. Σκοπός μας είναι η ανάδειξη της ελληνικής γαστρονομίας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Η σειρά απαρτίζεται από παραδοσιακά προϊόντα και παρασκευάσματα της μεσογειακής δίαιτας, που τιμούν και σέβονται την παράδοση δημιουργώντας μίας υψηλής αισθητικής και προστιθέμενης γαστρονομικής αξίας πρόταση.

Η βάση στην οποία βασιστήκαμε είναι και η ουσία της ίδιας της λέξης: ΕΡΓΟΝ = λειτούργηµα

Στην ΕΡΓΟΝ πιστεύουµε, ότι ο καθένας πρέπει να κάνει αυτό που ξέρει να κάνει καλά, αυτό που έµαθε και αυτό που αγαπάει. Αυτή είναι η λογική που εκφράζεται µέσα από τα προϊόντα µας.

Η κάθε σειρά προϊόντων παράγεται από διαφορετικούς ανθρώπους, ειδήμονες στο είδος τους, έχει το δικό της όνοµα και τη δική της ιστορία.

Το μοναδικό κοινό στοιχείο είναι το όνομά τους: ΕΡΓΟΝ.

Επαναπροσδιορίσαμε με όρους αισθητικούς και ποιοτικούς τι σημαίνει παραδοσιακό: Δημιουργήσαμε προϊόντα και συσκευασίες για ανθρώπους του σήμερα φτιαγμένα από ανθρώπους του χθες.

Με σύγχρονη αισθητική και χρηστικότητα αλλά ποιότητα από τα παλιά.

Οι διαδικασίες ένταξης ενός νέου προϊόντος, κάτω από το brand ΕΡΓΟΝ, είναι επίπονες”

 
Brand diamond
Η ανάγκη ήταν δεδομένη, το brand έπρεπε να οπτικοποιεί και να επικοινωνεί απαράβατα τρία θεμελιώδη χαρακτηριστικά:

α)Όνομα και λογότυπο τα οποία θα είναι αναγνωρίσιμα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

β)Θα έπρεπε να επικοινωνεί αυθεντικότητα στο σύνολό του και ταυτόχρονα να μπορεί να εγγυηθεί αυθεντία σε κάθε προϊοντική κατηγορία της διευρυμένης γκάμας που είχε στόχο να δημιουργήσει καθώς και να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ομπρέλα στις υπόλοιπες δραστηριότητες της εταιρείας.

γ)Να είναι προσιτό σαν λέξη, σύμβολο και συσκευασία χωρίς να εμπλέκεται σε δυνητική ομοιότητα με τον ανταγωνισμό, ενώ ταυτόχρονα να τοποθετεί τα διαμάντια της ελληνικής γης εκεί που τους αξίζει.

•»Τα “διαμάντια” της ελληνικής γαστρονομίας»

Κάτω από το κοινό όνομα ΕΡΓΟΝ, έχουν δημιουργηθεί 6 προϊοντικές κατηγορίες, οι οποίες έχουν στόχο να συσχετίσουν τα “διαμάντια” της ελληνικής γαστρονομίας από διαφορετικά μέρη και διατροφικές κουλτούρες, με μόνο κοινό σκοπό να εγγυηθούν τα υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά και την αυθεντικότητα, χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα μία ενιαία εταιρική και προϊοντική εικόνα.

Ενδεικτικά ορισμένες προϊοντικές κατηγορίες και προϊοντικές σειρές είναι:

ΕΡΓΟΝ ελιάς, με εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα από διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας με πραγματική διαφοροποίηση και καινοτομία από τον ελληνικό και διεθνή ανταγωνισμό όπως:

α)To Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης Κολυμβάρι Χανίων το οποίο ιχνηλατείται (ο καταναλωτής μπορεί να ελέγξει την πορεία από τον ελαιώνα μέχρι το ράφι) στο website της εταιρείας.

β)To Φρέσκο ελαιόλαδο 12 ωρών από τη Μυτιλήνη. Ο χρόνος από τη συλλογή του ελαιόκαρπου μέχρι την εμφιάλωση στο κτήμα του παραγωγού είναι μικρότερος από 12 ώρες με αποτέλεσμα το ελαιόλαδο να διατηρεί όλα τα οργανοληπτικά συστατικά του.

γ)Το Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης Κολυμβάρι Χανίων σε Spray! Με 1 θερμίδα ανά ψεκασμό.

 
ΕΡΓΟΝ γης, με προϊόντα υψηλής ποιότητας συμβατικής και βιολογικής γεωργίας της ελληνικής γης που παράγονται σύμφωνα με την παράδοση συνδυάζοντας τα πιο σύγχρονα πρότυπα ασφάλειας και υγιεινής όπως :

α)Άγρια ελληνική μαύρη τρούφα από την Πίνδο σε εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο.

β)Πιπεριές φλωρίνης από τη Φλώρινα! Στις εγκαταστάσεις ενός μικρού παραγωγού στη Φλώρινα παράγεται και συσκευάζεται αυτό το τοπικό προϊόν όπως παλιά.

γ)Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης γίγαντες ελέφαντες Πρεσπών που παράγονται και συσκευάζονται στις εγκαταστάσεις του τοπικού συνεταιρισμού.

 
ΕΡΓΟΝ θάλασσας: Mε Ελληνικά αλείμματα και ουζομεζέδες βγαλμένα από τις ελληνικές θάλασσες και μαγειρεμένα με τις πατροπαράδοτες νησιώτικες συνταγές μας όπως:

α)Άλειμμα μπακαλιάρου με σκορδαλιά. Μία ελληνική παραδοσιακή συνταγή σε άλειμμα. Με σύγχρονη συσκευασία η οποία διατηρείται εκτός ψυγείου.

β)Φιλέτο τόνου από την Αλόννησο σε νερό και εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο.

γ)Άλειμμα ταραμά. Η γνωστή ταραμοσαλάτα με 4 φορές μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε αυγά βακαλάου.

 
ΕΡΓΟΝ σίτου, με Ελληνικά Ζυμαρικά Βιολογικής και Συμβατικής Γεωργίας απο διαλεγμένες ποικιλίες σκληρού σιταριού που παράγονται με μεράκι και παραδοσιακές συνταγές όπως :

α)Παραδοσιακός σταρένιος ντάκος από παραδοσιακό φούρνο στα Σφακιά Κρήτης.

β)Παραδοσιακό πληγούρι από πετρόμυλο από τους Σοφάδες Καρδίτσας.

γ)Γιαννιώτικα μακαρόνια φτιαγμένα με μεράκι από τοπικές ποικιλίες σκληρού σιταριού. Στεγνώνουν με παραδοσιακό τρόπο.

 
ΕΡΓΟΝ μέλισσας , με επιλεγμένα μέλια ανώτερης κατηγορίας από εξαιρετικής ποιότητας ποικιλίες και χαρμάνια από όλη την Ελλάδα όπως :

α) Μίγμα από πευκόμελο από τη Θάσο, ανθόμελο από τη Δράμα και θυμαρίσιο μέλι από την Κρήτη.

β).Μίγμα από πευκόμελο από τη Θάσο και ανθόμελο από τη Δράμα.

 
ΕΡΓΟΝ Ελλάδος, με Ελληνικές πατροπαράδοτες συνταγές και προϊόντα φτιαγμένα με μεράκι, αγνά υλικά και έντονο τοπικό χαρακτήρα όπως :

α)Η παραδοσιακή μουστάρδα της Θεσσαλονίκης με εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο και μέλι.

β)Άλειμμα φέτας με πιπεριά Φλωρίνης από τη Χαλκιδική. Μία ελληνική εκδοχή αλειφόμενου τυριού που διατηρείται εκτός ψυγείου.

γ)Σάλτσα με θυμάρι και ρίγανη από τη Γουμένισσα. Μία παραδοσιακή συνταγή από το Κιλκίς.

 
Η σειρά των προϊόντων.
“ Στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε μία σειρά προϊόντων η οποία θα αποτελείται από προϊόντα που το κάθε ένα θα μπορούσε να διαπρέψει στην κατηγορία του.

Για τον λόγο αυτό, επιλέξαμε παραγωγούς από όλες τις γωνιές της Ελλάδας που παράγουν προϊόντα με ιστορία, ή προϊόντα που η ποιοτική διαφορά τους είναι εμφανής όχι μόνο από ειδικούς.

Για να εντάξουμε κάποιο νέο προϊόν κάτω από το brand ΕΡΓΟΝ θα πρέπει να έχει κάποια ποιοτικά, οργανοληπτικά χαρακτηριστικά, να είναι μοναδικό συστατικό της ελληνικής διατροφής ή της ελληνικής φύσης, ή να προτείνει μία νέα γαστρονομική πρόταση.

Η σειρά πλέον, αποτελείται από 300 προϊόντα από τα οποία τα 200 φέρουν το brand ΕΡΓΟΝ (τα υπόλοιπα 100 διακινούνται με την ταυτότητα του παραγωγού πειραματικά με στόχο να γίνουν ΕΡΓΟΝ).

Προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης, Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης, Βιολογικής Γεωργίας, Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, Άγρια, Αυτοφυή από μικρά εργαστήρια ή με έντονα τοπικά χαρακτηριστικά”

 
300 σημεία πώλησης
“ Προσπαθώντας να αποκτήσουμε επιλεκτική διανομή στην Ελλάδα και στο εξωτερικό τα προϊόντα ΕΡΓΟΝ υπάρχουν σε 300 σημεία πώλησης στην Ελλάδα καθώς και μικρή παρουσία σε 8 χώρες της Ευρώπης (Γαλλία, Αγγλία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Γερμανία, Κύπρος, Σερβία, Πολωνία. Η σειρά των προϊόντων είναι τοποθετημένη και στα ελληνικά Duty Free Shops”

 
Η επικοινωνία
“ Η επικοινωνία του brand βασίζεται στην ελληνικότητα ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και στην λέξη επαναπροσδιορισμός.

Ο επικοινωνιακός μας στόχος ήταν και είναι να δείξουμε μία διεθνή, μοντέρνα και πιο εναλλακτική προσέγγιση στην ελληνική παράδοση και γαστρονομία”

•»Η μικρή μας ιστορία»

“ Η ιδέα ξεκίνησε το 2004.

Το ξεκίνημα μιας οικογενειακής επιχείρησης από τη Θεσσαλονίκη (με παράδοση 3 γενεών στο χώρο των τροφίμων) με αντικείμενο την προώθηση μοναδικών ελληνικών προϊόντων ήταν η αρχή. Η ενασχόληση με έναν μεγάλο αριθμό παραγωγών και συλλεκτών από όλη την Ελλάδα έφερε την ανάγκη για τη δημιουργία ενός νέου brand που θα μπορούσε να εγγυηθεί ενιαία και σταθερή ποιότητα σε μία διευρυμένη προϊοντική γκάμα.

Η συνεχώς αναπτυσσόμενη τάση της εξωστρέφειας της ελληνικής γαστρονομίας και η ενασχόληση όλο και μεγαλύτερης μερίδας του πληθυσμού με ελληνικά τοπικά προϊόντα ήταν σύμμαχοι.

Το 2008 δημιουργήθηκε το πρώτο προϊόν (μέλι) με όνομα Μέλισσας Έργον.

Ένα χρόνο αργότερα, δημιουργήθηκε μία νέα σειρά προϊόντων με βάση το Π.Ο.Π. Κολυμβάρι Χανίων Κρήτης με το όνομα Ελιάς Έργον και αναπτύχθηκε περαιτέρω η σειρά Μέλισσας Έργον.

Τον Αύγουστο του 2008 και σε συνεργασία με τον Αγροτικό συνεταιρισμό φασολο-παραγωγών Πρεσπών «Ο Πελεκάνος» δημιουργήθηκε η σειρά Γης Έργον ενώ ταυτόχρονα ξεκίνησε και μία ολοκληρωμένη πρόταση παραδοσιακών ζυμαρικών και δημητριακών με πρόβειο γάλα από τους Σοφάδες Καρδίτσας με την επωνυμία Σίτου Έργον.

Το Σεπτέμβριο του 2009 προστίθενται στη γκάμα Γης Έργον τα Άγρια Βασιλο-μανίταρα και η Άγρια Τρούφα από την Πίνδο τα οποία χαρακτηρίζονται ως προϊόν της χρονιάς από την εφημερίδα “ΤΟ ΒΗΜΑ” και το περιοδικό Τρόφιμα και Ποτά.

Τον Ιανουάριο του 2010 λανσαρίστηκε η νέα προϊόντική κατηγορία με θαλασσινά αλείμματα και ο περιβόητος τόνος Αλοννήσου με επωνυμία Θάλασσας Έργον.

Ταυτόχρονα τα προϊόντα ΕΡΓΟΝ τοποθετήθηκαν στα ελληνικά Duty Free Shops και το πλιγούρι Σίτου ΕΡΓΟΝ διακρίθηκε στο διαγωνισμό Bραβεία Gourmet της “Ελευθεροτυπίας”

Τον Φεβρουάριο του 2011 δημιουργήθηκε το πρώτο κατάστημα ΕΡΓΟΝ – Ελληνικό Παντοπωλείο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης (Τσιμισκή με Γρηγορίου Παλαμά) με σκοπό την ανάπτυξη του δικτύου retail της εταιρείας και την ολοκληρωμένη προώθηση των προϊόντων ΕΡΓΟΝ.

Τον Μάιο του 2011 στην ομάδα του ΕΡΓΟΝ προστέθηκε ο γνωστός σεφ Δημήτρης Σκαρμούτσος.

Τον Ιούνιο του 2011 άνοιξε το πρώτο μεζεδοπαντοπωλείο ΕΡΓΟΝ στη μαρίνα του Sani Resort στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής. Εκτός από το παντοπωλείο, στον ίδιο χώρο λειτουργεί και ως κλασικό ελληνικό μεζεδοπωλείο, προσφέροντας ένα μενού με γεύση Ελλάδας δια χειρός του γνωστού σεφ Δημήτρη Σκαρμούτσου”

 
Τα επόμενα βήματα

“ Βασικός μας στόχος είναι να δημιουργήσουμε χώρους retail (παντοπωλεία – μεζεδοπαντοπωλεία) σε στρατηγικούς για την ανάπτυξη του brand τόπους είτε με τη μορφή franchise, store in store ή ακόμα και ιδιόκτητων καταστημάτων όπως αυτό του δεύτερου ΕΡΓΟΝ – Μεζεδοπωλείου που προγραμματίζεται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, βασιζόμενο στην πετυχημένη συνταγή του μεζεδοπωλείου στο Sani Resort στη Κασσάνδρα Χαλκιδικής.

Με την καθιέρωση των χώρων μας ως σημείων αναφοράς της ελληνικής γαστρονομίας, ελπίζουμε ότι θα δημιουργηθεί το κατάλληλο brand awareness ώστε να προωθηθούν τα προϊόντα μας σε στρατηγικούς retailers. Επίσης να ελαχιστοποιήσουμε τυχόν αστοχίες στην προώθηση των προϊόντων μας δεδομένης της καθημερινής εξοικείωσης και δοκιμής με το καταναλωτικό κοινό μας στον τόπο τους”

 
Ενδυνάμωση και εξέλιξη

“ Ταυτόχρονα στόχος μας παραμένει η ενδυνάμωση των δομών και των υποδομών της εταιρείας μας με τους ακόλουθους τρόπους:

α) Ανάπτυξη κωδικών στην ήδη υπάρχουσα φιλοσοφία και στις προϊοντικές κατηγορίες.

β) Προώθηση και επικοινωνία του brand με στόχο την είσοδο σε αγορές του εξωτερικού με τη μορφή: συμμετοχών σε διεθνής εκθέσεις, δημιουργία κωδικών προσαρμοσμένων στις εξαγωγές (νέες συσκευασίες), απόκτηση τεχνογνωσίας για αγορές με ειδικές απαιτήσεις (Ασία).

Η εξέλιξη που δρομολογεί ένα επιθετικό πλάνο ανάπτυξης περιλαμβάνει επίσης:

1. Ανάπτυξη website και web-services για την ελληνική γαστρονομία.
2. Ψηφιοποίηση των ελληνικών γεύσεων.
3. Οργανοληπτικές και ποιοτικές πληροφορίες για τα ελληνικά προϊόντα.
4. Δημιουργία νέων προϊοντικών κατηγοριών με νέα προϊόντα και είσοδος σε νέες αγορές όπως γαλακτομικά, αλλαντικά, προϊόντα ψυγείου”

•»Το γήπεδο είναι αυτό, και είναι για όλους το ίδιο»

“ Το γήπεδο είναι αυτό, και είναι για όλους το ίδιο.

Δεν ζούμε σε μία διαφορετική χώρα εμείς από κάποιον νέο, ο οποίος τώρα τελειώνει το πανεπιστήμιο, όπως εμείς πριν πέντε χρόνια, και ψάχνει δουλειά. Αυτό είναι το γήπεδο, είναι για όλους το ίδιο, μπορεί να έχει πέτρα, να είναι σε ανηφόρα, να είναι σε γκρεμό, αλλά είναι για όλους το ίδιο.

Αν δεν μας αρέσει το γήπεδο φεύγουμε, δεν χρειάζεται πάντως να γκρινιάζουμε και να μεμψιμοιρούμε εδώ πέρα. Αυτή είναι η Ελλάδα αυτή τη στιγμή του 2012, και το θέμα είναι τι κάνεις.

Στο σπίτι που μένουμε δεν έχουμε συσκευή τηλεόρασης, μας είναι παντελώς αδιάφορο αυτό που γίνεται με τα κανάλια και με τις ειδήσεις.

Εμείς ζούμε με τον κόσμο που έρχεται κάθε ημέρα στο μαγαζί, και ξέρουμε εάν πονάει ή δεν πονάει τα 5 ευρώ που έρχεται να δώσει και έως εκεί.

Από εκεί και πέρα εάν είναι να πάμε πιο κάτω, όλοι μαζί θα πάμε πιο κάτω, και εάν πάμε επάνω, όλοι μαζί θα πάμε πιο πάνω. Όλοι το ίδιο είμαστε”.

 
Δεν υπάρχει plan b, πρέπει να πετύχουμε
Στην ερώτηση μου, τι είναι αυτό που τον κάνει να πολεμάει κάθε ημέρα, ποιο είναι το κίνητρο του να μάχεται για το καλύτερο, παραθέτει ένα αντισυμβατικό σκεπτικό ζωής, που δείχνει ανάγλυφα την αποφασιστικότητά του.

“ Περίπτωση αποτυχίας δεν υπάρχει, αυτό είναι, δεν υπάρχει plan b, πρέπει να πετύχουμε.

Δεν ξεκινήσαμε ως μία μεγάλη εταιρία ή μια οικογένεια που έχει λεφτά.

Σε μας δεν επιτρέπονται τα λάθη. Είναι πολυτέλεια. Δεν έχουμε άλλη επιλογή.

Πρέπει αυτή η εταιρία να πετύχει, και δουλεύουμε όλοι από την οικογένεια εδώ, ώστε να μεγαλώσει.

Η εγγύηση που έχουμε βάλει, όχι στην τράπεζα αλλά στην εταιρία, είναι η ίδια η ζωή μας, δεν έχουμε κάτι άλλο”

•»Μy Way συμβουλές»

Χαμηλά την μπάλα – παίξε παιχνίδι

Δεν υπάρχει λόγος να γκρινιάζεις- μην μεμψιμοιρείς

Σιγά σιγά όλα θα γίνουνε

Ψυχραιμία

Αυτό πού σκέφθηκες κάν” το, δεν έχεις πολλές επιλογές

Αφού το σκέφθηκες τώρα, κάν” το τώρα

Εάν αποτύχεις, μηδενίζεις το κοντέρ και ξανά και ξανά και ξανά προσπαθείς

Σχετικά Άρθρα