Oι δημιουργικοί ηγέτες της ελληνικής βιομηχανίας πρότυπο

«Να κάνουμε την δική μας ειρηνική επανάσταση για να αντέξει η χώρα μας»

Από Π.Τσακιρίδη

Ο λόγος του κυρίου Ιωάννη Μαρλαφέκα είναι μεστός, ρεαλιστικός, χειμαρρώδης, εμπνευσμένος.

Με ορθολογική τεκμηρίωση, αναζητητής του ονείρου με στοιχεία αξιοπρέπειας και αξιοκρατικής διεκδίκησης.

Με την συμβολή και των 3 ηγετών της, των κ.κ. Ιωάννη Μαρλαφέκα( photo) ως Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου, του Κωνσταντίνου Μαρλαφέκα ως Αντιπροέδρου και του Πλάτωνα Μαρλαφέκα ως Εντεταλμένου Συμβούλου, η ευέλικτη διοικητική ομάδα ανοίγει τα φτερά της για να συναντήσει το όραμα του πατέρα τους Παναγιώτη, με συνεχείς επεκτάσεις και διεύρυνση του ζωτικού χώρου των brand name, μεγιστοποιώντας την ισχυρή εικόνα μιας εταιρίας με ιστορικό 60 χρόνων.

Τα στρατηγικά στοχευμένα πεδία της πρώτης ελληνικής βιομηχανίας αναψυκτικών, περιλαμβάνουν σχεδιασμούς δομικής αναμόρφωσης και λειτουργικής ανάπτυξης σε συνδυασμό με κανόνες υγιούς ανταγωνισμού, που αποτελούνται από την δημιουργική έκφραση της ισότιμης παρουσίας και των ίσων ευκαιριών για όλους.

Με ενσωμάτωση και ανανέωση πρακτικών ποιότητος, συνεχή εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού και εταιρική κοινωνική ευθύνη, έχουν συμβάλει πολλαπλά στην δυναμική εξέλιξη της τοπικής κοινωνίας, συνεισφέρουν θετικά στην ελληνική οικονομία με εξαγωγές, απασχολούν ένα κορμό πωλήσεων με πλέγμα συνεργατών σε πανελλαδική κλίμακα, που μετεξελίσσει ως προωθητική δύναμη την άνοδό της.

•»Η Λουξ Μαρλαφέκας δεν είναι εταιρία αναψυκτικών, είναι μνήμη γεύσεων»

Περικλείει πολύτιμους χυμούς ζωής.

Η Λουξ είναι ένα χειροποίητο ονειρικό ταξίδι, σε διαδρομές πανέμορφες, που αρχίζουν από μια πολύτιμη Ελλάδα με ασπρόμαυρο φόντο ελπίδας και μας μεταφέρουν στο σήμερα, με το ίδιο όνειρο και την ίδια αναλλοίωτη συνταγή.

Μια εικόνα χειροποίητου πολιτισμού αναμνήσεων, που έχει σμιλευθεί από μια κοινή διαπίστωση για την ποιότητα και το μεράκι που χαρακτηρίζουν τα προϊόντα τής πλέον αναγνωρίσιμης και δημοφιλούς ελληνικής βιομηχανίας 60 χρόνια τώρα.

Μία ανθρωπογεωγραφία κοινού, ταυτισμένη με εικόνες από τα βουητά ανθρώπων στην Ελλάδα της δεκαετίας του ’50, γέλια παιδιών και καλοκαιρινά παραμύθια, νωχελικά απογεύματα της ανάπαυλας, και σταγόνες δροσιάς που χορεύουν με την αρμύρα από κολύμπια και μακροβούτια.

Μία ποιότητα βαθιά χαραγμένη στο μυαλό όλων, ένα άρωμα ζωής που φθάνει ατόφιο μέχρι σήμερα σχεδόν μισό αιώνα μετά την ίδρυσή της.

Η Λουξ Μαρλαφέκας, η πρώτη ελληνική εταιρία αναψυκτικών στην χώρα, έχει χαράξει μια συνεπή πορεία 60 χρόνων στην ελληνική αγορά των αναψυκτικών.

Αυτό που την ξεχωρίζει είναι η σχέση εμπιστοσύνης που έχει καταφέρει να εδραιώσει, με κυρίαρχο δομικό στοιχείο εταιρικής κουλτούρας την ευαισθητοποίηση στις ανάγκες του καταναλωτή.

Αυτό εξασφαλίζεται από ένα σύστημα πιστοποιημένου ελέγχου με τις πλέον ποιοτικές πρώτες ύλες της πλούσιας ελληνικής γης, με στόχο την δημιουργία αναγνωρίσιμης ταυτότητας γεύσεων.

Η καινοτόμος βιομηχανία Λουξ με τη δυναμική της και την μοναδικότητα των προϊόντων της, έχει καταστήσει το «οικείο» brand και τη δροσιστική φυσική του προέλευση μια εικόνα υψηλής προστιθέμενης αξίας.

• «Ένα γλυκόπικρο ταξίδι στην θάλασσα των γεύσεων…»

Πάτρα,1950. Ένας άνθρωπος κυνηγάει το όνειρό του.

Ο κύριος Ιωάννης Μαρλαφέκας, αναφέρεται στον πατέρα του με λόγια αγάπης ξεχωριστής, μεταβάλλεται σε ποιητή που τολμάει να αγγίξει βαθιά συναισθήματα από μνήμες μιας δύσκολης πορείας με διδάγματα αληθινής ζωής.

Η μνήμη του πατέρα, τα πρώτα βήματα ενός αξιοπρεπούς επιχειρηματία, μία συγκίνηση που τυλίγει την ατμόσφαιρα και δεν φοβάται να αποκαλυφθεί.

Μια επίπονη πορεία, μοναδική στα επιχειρηματικά ελληνικά χρονικά, μια μάχη ενός πολεμιστή της ζωής, σε αυτό που ο ίδιος μου περιγράφει ως « ένα γλυκόπικρο ταξίδι στην θάλασσα των γεύσεων…».

Η συγκίνηση αποκαλύπτει το ευαίσθητο πρόσωπο ενός επιχειρηματία, που δεν έχει να κρύψει τίποτε από τον φόβο ενός άγονου συναισθηματισμού, το αντίθετο- η πατρίδα των αναμνήσεών του, όπως και των αδελφών του, έχει χαράξει τα δικά της μεγαλειώδη σύνορα που ορίζονται από έγνοια για τον συνάνθρωπο και διάθεση ουσιαστικής κοινωνικής προσφοράς .

Τα λόγια του Ιωάννη Μαρλαφέκα είναι κατάθεση ψυχής στην συνέχεια της συζήτησής μας:

« Ο πατέρας μου ήταν εμπνευστής. Ήταν δημιουργός. Ήταν οραματιστής.

Η φιλοσοφία του, που αποτελεί και δική μας πολύτιμη κληρονομιά, είναι πως, ό,τι επιλέξεις να κάνεις δεν φτάνει μόνο να το αγαπάς, πρέπει να το ερωτευτείς.

Αυτό έκανε στην καθημερινότητά του, μέσω του έρωτα για δημιουργία, μέσα σε μια δύσκολη βιομηχανικά εποχή, με μοναδικό όπλο τα χέρια του »

 
Η ξυπόλητη περιπλάνηση ετών 14

Ο 14χρονος Παναγιώτης Μαρλαφέκας , ξυπόλυτος σχεδόν, αποφασίζει να εγκαταλείψει την γενέτειρά του, για μία μεγαλύτερη πόλη, την Πάτρα, σε αναζήτηση μιας δουλειάς, με μόνο εφόδιο το πείσμα του να αντιμετωπίσει κατά πρόσωπο τις δυσκολίες εκείνης της εποχής.

Μετά από λίγα χρόνια, και με σχετική τριβή σε ένα πρόπλασμα οινοποιίας, αποφασίζει να πραγματοποιήσει ένα μικρό βήμα σε ένα μεγάλο, όπως αποδείχθηκε, ταξίδι στον κόσμο των γεύσεων, των χειροποίητων ονειρικών συνταγών.

Μια παραγωγική διαδικασία, με μεράκι, με ψυχή, με ιδρώτα, με καθημερινό ανελέητο αγώνα.

 
Πάτρα.1950

« Από εδώ θα ξεκινήσω » δηλώνει αποφασισμένα ο Παναγιώτης Μαρλαφέκας, ιδρυτής της επιχείρησης.

Ο χώρος, μία μικρή βιοτεχνία, στην οδό Παντοκράτορος στην Παλαιά Πόλη της Πάτρας, δεν τον αποθαρρύνει.

Στην Αχαϊκή πρωτεύουσα τότε, λειτουργούσαν άλλες 11 μικρού μεγέθους επιχειρήσεις.

Ο Παναγιώτης Μαρλαφέκας ήθελε να ξεχωρίσει, είχε ένα όνειρο που έπρεπε να κυνηγήσει, ένα μεράκι που όφειλε να το υπερασπισθεί.

Η επιλογή του, από άποψη ζωής, ήταν να επιλέξει εκείνα τα μοναδικά υλικά που θα δημιουργούσαν αποκλειστικές συνταγές αναψυκτικών, που πίστευε ότι θα άγγιζαν τους καταναλωτές.

Πολύ σύντομα οι πορτοκαλάδες, οι λεμονάδες και οι γκαζόζες Λουξ έγιναν η μικρή, καθημερινή, αγαπημένη συνήθειά τους.

Τα χρόνια που ακολούθησαν επιβεβαίωσαν την αποδοχή του κόσμου πανελλαδικά, με μια αλματώδη άνοδο της Λουξ.

Η μικρή βιοτεχνική μονάδα της οδού Παντοκράτορος έπρεπε να αναπτυχθεί για να καταφέρει να ανταποκριθεί στις ανάγκες των παραγγελιών και να τοποθετηθεί στην αγορά με απαιτήσεις.

Η επιλογή αυτή είχε ενταθεί, λόγω της παρουσίας των πολυεθνικών παικτών στην Ελλάδα από το 1967, και η μετεγκατάσταση της επιχείρησης σε νέους χώρους ήταν μονόδρομος.

Ο αρχικός στόχος ήταν η νέα μονάδα να μεγιστοποιήσει την παραγωγική της ικανότητα αλλά και να εισαγάγει σύγχρονες τεχνολογίες ως απάντηση στον εντεινόμενο ανταγωνισμό.

Ο Παναγιώτης Μαρλαφέκας, με την αμέριστη ηθική στήριξη της συζύγου του Ιωάννας, καλείται να αποφασίσει για κάτι που καθόρισε καταλυτικά την ιστορία της βιομηχανίας μέχρι σήμερα.

Η απόφαση ήταν η εγκατάσταση στο Κεφαλόβρυσο, χωρίς καμία στοιχειώδη υποδομή για άσκηση βιομηχανικής δραστηριότητας, αλλά με έναν κρυμμένο θησαυρό- το θρυλικό, μοναδικό, νερό του.

« Όχι μόνο ηλεκτρικό ρεύμα δεν έχει, αλλά ούτε καν τηλέφωνο » ανακοινώνει συνωμοτικά στην σύζυγό του. Έχε μου όμως εμπιστοσύνη ».

Νάτο το μεράκι του αυτοδημιούργητου επιχειρηματία.

Θρυλικό ένστικτο, αυτοδημιούργητο σαράκι δημιουργίας, με τον δικό του μοναδικό τρόπο, κορυφαίος παίκτης της ζωής, αυτοδίδακτος manager χωρίς σπουδές, ακονίζει μυαλό και βγάζει χυμούς μιας ασύλληπτης διαύγειας για επιτυχία.

Το κριτήριο μοναδικό: η ποιότητα- χωρίς να λογαριάζει κόστη, με την εμμονή ενός πεισματάρη εργάτη του επιχειρείν.

Η συνέχεια της βιομηχανίας Λουξ, ένα κόσμημα της ελληνικής επιχειρηματικής ιστορίας, επιβράβευσε αυτήν την επιμονή του με απόλυτο τρόπο.

Όπως χαρακτηριστικά τονίζει ο κ.Ιωάννης Μαρλαφέκας « είχε απέναντί του εκτός των ανταγωνιστών και ένα κράτος –πατερούλη, που μέχρι σήμερα είναι η κύρια πηγή προβλημάτων για την υγιή επιχειρηματικότητα»

•»Η νέα μονάδα παραγωγής και το πρότυπο αναψυκτικό»

Ο φάκελος της επένδυσης ύψους 31,7 εκ. €. εγκρίθηκε στo πρώτο 3μηνο του 2011( έργο συνολικού προϋπολογισμού 33 εκ. € που είχε υποβληθεί από τον Αύγουστο του 2008), αφού προηγήθηκε μια εμπεριστατωμένη μελέτη τάσεων αγοράς και χρηματοοικονομικών αναλύσεων, και αποτελεί δικαίωση μιας συνεπούς και πολύχρονης προσπάθειας, με στόχο την παραγωγή διεθνώς καινοτόμων brand από την ελληνική υπερδύναμη της Λουξ.

Ένα μεγαλεπήβολο έργο και ένα όραμα που δικαιώνει την μέχρι τώρα πορεία της εταιρίας και δημιουργεί νέες προκλήσεις για το αύριο, με την στιβαρή διοικητική ομάδα των τριών αδελφών Μαρλαφέκα στο τιμόνι.

Για την έγκριση της επένδυσης προηγήθηκε μία σκληρή μάχη και ένας πολυεπίπεδος αγώνας, που θα προστεθεί στην μάχη της επιχειρηματικότητας που η ιστορία θα καταγράψει.

Η επένδυση θα αναζωογονήσει την ευρύτερη περιοχή, με την δημιουργία μίας υπερσύγχρονης μονάδας παραγωγής ενός πρότυπου αναψυκτικού, που θα απορροφηθεί κυρίως από τις αγορές του εξωτερικού και ταυτόχρονα, θα στοχεύσει και την ελληνική αγορά, με ευρύτατο δίκτυο πωλήσεων μέσω αποκλειστικών συνεργατών.

Η διάχυση των ευεργετημάτων με την αύξηση της απασχόλησης και τα πολλαπλασιαστικά οφέλη, υπηρετούν την στρατηγική ενίσχυσης της τοπικής κοινωνίας, την ενδυνάμωση του δικτύου των συνεργατών στην ελληνική αγορά, τον εξαγωγικό προσανατολισμό μιας καθαρόαιμης ελληνικής βιομηχανίας με υγιείς επενδυτικές κινήσεις, και την στοχευμένη τοποθέτηση και διεκδίκηση μεριδίων από πολυπληθείς αγορές του εξωτερικού.

Ο κύκλος εργασιών της το 2011 διαμορφώθηκε στα 22 εκατομμύρια ευρώ και η κερδοφορία της περίπου στα 2,2 με 2,5 εκατομμύρια ευρώ, μειωμένη σε σχέση με το 2010 λόγω του πολέμου τιμών που την επηρεάζει και η οποία στην πραγματικότητα επιστρέφει στον καταναλωτή.

Ταυτόχρονα, όπως αναφέρει ο κ.Ιωάννης Μαρλαφέκας: « η συνεχής επανεπένδυση των κερδών μας είναι η πιο υγιής επιχειρηματική έκφραση » με την τελευταία πενταετία να υλοποιούνται παραγωγικές επενδύσεις ύψους 12,7 εκ. ευρώ, κάνοντας χρήση αποκλειστικά των δικών της κεφαλαίων.

Σήμερα, όπως είναι το πιστεύω της εταιρίας, « μόνο μέσω της πληθο-παραγωγικότητος μπορείς να αναπτυχθείς σε μια βιομηχανική μονάδα με οφέλη και οικονομίες κλίμακος. Αυτό μπορείς να το κάνεις πράξη και να το μετουσιώσεις μόνο με τα μηχανήματα και βεβαίως τις επενδύσεις »

•»Με έμπνευση την αξιοποίηση του ελληνικού πλούτου»

Η Λουξ Μαρλαφέκας, η μεγαλύτερη ελληνική Βιομηχανία στον κλάδο των Αναψυκτικών και Χυμών, κατέχει ένα σταθερό μερίδιο αγοράς 13% στην κατηγορία της, που μεταφράζεται στην τρίτη θέση στην αγορά, αποδεικνύοντας και την πιστότητα του καταναλωτικού κοινού και συνυπολογίζοντας ότι ανταγωνίζεται σε έναν κλάδο που μετέχουν δύο πολυεθνικές εταιρείες.

Διαθέτει τρεις ιδιόκτητες υπερσύγχρονες μονάδες, που εκτείνονται σε συνολική έκταση 33.000 τμ, εκ των οποίων τα 7.800 τμ. είναι στεγασμένοι χώροι.

Η παραγωγή των προϊόντων αναπτύσσεται στο Κεφαλόβρυσο, η δεύτερη μονάδα, στην περιοχή Σαραβάλι, αποτελεί το κέντρο διανομής και η τρίτη μονάδα είναι του Αιγίου με την καθετοποιημένη παραγωγή της συσκευασίας P.E.T.

Η παραγωγή της Λουξ είναι πιστοποιημένη με ISO 9001:2000 & ISO 22000:2005.

Ο Όμιλος απασχολεί 90 εργαζομένους (άμεσα και έμμεσα) , εκ των οποίων οι 70 στην περιοχή της Αχαΐας και οι υπόλοιποι 20 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Σε μια ιδιαιτέρως επαναστατική τοποθέτησή του, όπως μου αναφέρει ο ίδιος, σχετικά με την εύκολη λύση των μισθολογικών μειώσεων ή των απολύσεων προσωπικού:

«Δεν θα λύσουμε το πρόβλημά μας με την εξουθένωση των εργαζομένων μας και την μείωση των μισθών.

Η ανταγωνιστικότητα δεν βελτιώνεται υποθηκεύοντας το μέλλον των εργαζομένων μας.

Με επιμονή, υπομονή και επαγγελματική διαστροφή, μειώνουμε «τα περιττά λίπη» και λέμε όχι στις οριζόντιες περικοπές και στις απολύσεις »

Το εργοστάσιο των Πατρών είναι εφοδιασμένο με υπερσύγχρονα μηχανήματα και χρησιμοποιεί τις πλέον προηγμένες μεθόδους ποιοτικού ελέγχου, υγιεινής και σύγχρονης συσκευασίας.

Το πανελλαδικό δίκτυό της, αποτελείται από μία ομάδα 350 αντιπροσώπων, με πλήρη παροχή εργαλείων όπως τα βοηθητικά μέσα πώλησης ( ψυγεία, ράφια) καθώς και επικαιροποιημένο διαφημιστικό υλικό.

Οι εξαγωγές της υλοποιούνται σε δυναμικές αγορές χωρών, όπως η Γερμανία, Καναδά, USA, Ιταλία, Αυστραλία, Κύπρο και Αγγλία.

Πρόσφατα προστέθηκε και η πολυπληθής αγορά της Κίνας και αναμένεται σύντομα να ανακοινωθεί και η Ινδία, με αποτέλεσμα την περαιτέρω ανάπτυξη και επιτάχυνση των επενδυτικών πλάνων.

Τα ελληνικά προϊόντα με έμπνευση την αξιοποίηση του ελληνικού πλούτου ως κύριου συστατικού τους, αποτελούν και τον καλύτερο πρεσβευτή μας σε αυτές τις χώρες με δυνητικά οφέλη μακροπρόθεσμα την αναγνωρισιμότητά τους από ένα εκπαιδευμένο καταναλωτικό κοινό.

Η επιχείρηση διαθέτει ένα δυναμικό αναψυκτικών αποτελούμενο από 250 ml γυάλινη, 330 ml P.E.T., 500 ml P.E.T., 1500 ml P.E.T., και σε γεύσεις Πορτοκαλάδα, Λεμονάδα, Βυσσινάδα, Λoυξ Mix (μείγμα τριών εσπεριδοειδών Πορτοκάλι- Λεμόνι – Μανταρίνι), Σόδα, Γκαζόζα παραδοσιακή, Loux Cola και Tonic καλύπτοντας όλες τις ανάγκες της αγοράς.

Διαθέτει τρία εμπορικά σήματα Λουξ, Λουξ Mix και Loux Cola. H Loux Cola είναι η πρώτη με βάση cola που βγήκε στην Ελλάδα, με διαρκή αύξηση μεριδίου η οποία οφείλεται στην συγκροτημένη συνειδητή στροφή του καταναλωτή σε ποιοτικές αγορές ελληνικών προϊόντων.

 
Η ποιότητα του ελληνικού φυσικού χυμού

Ξεχωριστή θέση στο portfolio προϊόντων της, κατέχουν οι φυσικοί χυμοί, οι οποίοι εντάχθηκαν πρόσφατα καταλαμβάνοντας ένα σημαντικό κομμάτι των πωλήσεών της.

Τα νέα ολόφρεσκα μέλη, κυκλοφορούν σε 4 γεύσεις: πορτοκάλι, ροδάκινο, μήλο-πορτοκάλι-καρότο, χυμός πλούσιος σε βιταμίνες B, C και E και το μοναδικό κοκτέιλ 9 φρούτων και 7 βιταμινών extra-9, και σε ξεχωριστές συσκευασίες του 1 lt και των 250 ml.

Με τα ισχυρά αυτά brand name στο χώρο των αναψυκτικών και χυμών, η εταιρία σχεδιάζει την είσοδό της και σε νέες αγορές, καθώς και τη δημιουργία νέων καινοτόμων προϊόντων στην αγορά αναψυκτικών, χυμών, φρουτοποτών και τσαγιού.

•»Επενδυτικά funds για εμφιαλωμένο νερό»

Στα επενδυτικά σχέδια της εταιρίας περιλαμβάνεται η είσοδό της στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού, με μία σύγχρονη μονάδα παραγωγής , αξιοποιώντας το καλό ποιοτικό νερό των άφθονων πηγών της Ελλάδας, τα οποία θα χρηματοδοτήσει με δικά της κεφάλαια, ενώ εξετάζει με ενδιαφέρον, προτάσεις ξένων επενδυτικών οίκων κυρίως από την Αραβική χερσόνησο, λόγω των εκεί προβλημάτων τους στο καθαρό πόσιμο νερό.

Έχουν ήδη αρχίσει διερευνητικές συζητήσεις τις προηγούμενες δυο εβδομάδες, με ενδιαφερόμενα funds του εξωτερικού, πιθανά ως σχήμα joint venture, για την επένδυση στην ανερχόμενη αγορά του εμφιαλωμένου νερού, με κύριο στόχο την εξαγωγή του στις αντίστοιχες χώρες.

 
Η ηθική υποχρέωση της κοινωνικής ευθύνης

Η Λουξ, επί πολλά χρόνια δίνει εξετάσεις με επιτυχία, επιδεικνύοντας έντονο ενδιαφέρον για τα κοινωνικά, αθλητικά και πολιτιστικά δρώμενα της χώρας.

Μέσω εκτεταμένου προγράμματος χορηγιών, ως βασικός υποστηρικτής από άποψη, που καθορίζεται και από την ευρύτερη στάση ζωής των ιδιοκτητών της.

Μια κοινωνική ανταπόδοση, μέσω στοχευμένων εκδηλώσεων και ενεργειών που σκοπό έχουν να προάγουν το αθλητικό πνεύμα αλλά και τον πολιτισμό γενικότερα.

Όπως τονίζει στην συζήτησή μας ο κος Ι.Μαρλαφέκας, « κοινωνική ευθύνη για την εταιρία μας, σημαίνει συνείδηση της αναγκαιότητας μεταστοιχείωσης, ως ενός μερίσματος του οικονομικού αποτελέσματος που παράγουμε, σε ένα δημόσιο κοινωνικό αγαθό.

Επίσης είναι και ηθική υποχρέωση για προσφορά χωρίς ανιδιοτέλεια στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο, για την ανταπόδοση της εμπιστοσύνης που επί 60 συνεχόμενα χρόνια μας περιβάλλει.

Ζούμε από την κοινωνία και προσπαθούμε να στηρίξουμε την οποιαδήποτε ομάδα σε πολιτισμό και αθλητισμό»

•»Το Μανιφέστο και οι κανόνες ζωής: Ένας ύμνος στην επιχειρηματικότητα»

«Δημιουργικότητα και ταλέντο, σαράκι και μεράκι»

Γεννιέσαι δημιουργός.

Ο Ιωάννης Μαρλαφέκας , με αφορμή τι είναι αυτό που σε κάνει δημιουργικό, τονίζει:

« Γεννιέσαι δημιουργός.

Θεωρώ ότι κάποιοι άνθρωποι ξεχωρίζουν διότι θέλουν να διαπρέψουν ο καθένας, στο μικρό ή μεγάλο κομμάτι που τους αναλογεί.

Πολύ σημαντικό και καθοριστικό στοιχείο είναι τα ερεθίσματα, ο στενός κοινωνικός περίγυρος που έχεις, η οικογένεια.

Η εμπειρία δεν διδάσκεται. Πρέπει να την βιώσεις.

Έχουμε ένα ξεχωριστό DNA, το οποίο μας ξεχωρίζει γενικότερα.

Δεν είναι τυχαίο ότι ο Έλληνας επιβιώνει οπουδήποτε και εάν είναι.

Αυτός που θέλει να διαπρέψει, εάν βρει ένα σωστό σύστημα, ξεκάθαρο από την αρχή, έχει την βαριά κληρονομιά να τα καταφέρει.

Η ευστροφία, η καλλιέργεια, η πονηριά στη ματιά είναι κορυφαία σε όλο τον κόσμο »

•»My Way κανόνες ζωής by Ιωάννης»

ΠΩΣ ΕΠΙΛΕΓΕΙΣ ΝΑ ΖΗΣΕΙΣ

Λειτουργούμε με επιχειρηματικό πάθος, εξωστρέφεια, πάθος για ποιότητα και καινοτομία, δίνουμε έμφαση στον άνθρωπο, με  κοινωνική ευθύνη και μέτρο.
Έχουμε επιλέξει να ζούμε με αξιοπρέπεια, χωρίς φανφάρες.

 
Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΕΝΟΣ

Πιστεύω ότι η επιτυχία του ενός είναι ασυμβίβαστη με την αποτυχία των πολλών.

 
ΤΑΓΟΙ,ΟΧΙ ΛΑΓΟΙ

Κάθε επιχειρηματίας πρέπει να αγωνίζεται ώστε το ιδιωτικό κέρδος του να μην παράγει δημόσιο χρέος, αλλά χρέος προς το δημόσιο, δηλαδή υποχρέωση καταβολής ενός αντιτίμου υπό τη μορφή κοινωνικού μερίσματος.

Πρέπει να σταματήσουμε να είμαστε γενικά σαν χώρα λαγοί και να γίνουμε ταγοί, εάν μπορέσουμε σε κάποια πράγματα.

 
ΣΑΡΑΚΙ ΚΑΙ ΜΕΡΑΚΙ

Τα στοιχεία που χρειάζεσαι για να μπορέσεις να πας μπροστά είναι δύο: σαράκι και μεράκι. Το σαράκι είναι αυτό που λέμε στην καθημερινότητα “σε τρώει”, δεν σε αφήνει σε ησυχία, και το μεράκι είναι αυτό που σε σπρώχνει να πας μπροστά.

Ζούμε από την κοινωνία και προσπαθούμε να στηρίξουμε την οποιαδήποτε ομάδα σε πολιτισμό και αθλητισμό.

 
ΠΟΤΕ ΘΑ ΣΕ ΑΝΑΚΑΛΥΨΟΥΝ ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ;

Λένε ότι η κρίση γεννάει ευκαιρίες. Έχω μια άποψη όμως, ότι, για να μπορέσεις να ανακαλύψεις τις ευκαιρίες την περίοδο μιας κρίσης, πρέπει να έχεις φροντίσει να θωρακίσεις την επιχείρησή σου με σωστή οικονομική διαχείριση την περίοδο του κύκλου των παχιών αγελάδων, προκείμενου την κατάλληλη στιγμή να δεις τις ευκαιρίες. Να τις αξιολογήσεις με μεθοδικότητα, αφού θα έχεις δημιουργήσει τις υγιείς οικονομικές συνθήκες, για να αδράξεις τις πραγματικές ευκαιρίες.

 
ΚΑΝΕΙΣ ή ΚΑΠΟΙΟΣ

Ένα ωραίο γνωμικό που δεν έχω ξεχάσει ποτέ αναφέρει ότι : « εάν είσαι κανείς ποτέ δεν πρόκειται να ανακαλύψεις τις ευκαιρίες, εάν είσαι κάποιος, τότε οι ευκαιρίες ανακαλύπτουν εσένα »

•»Μανιφέστο δημιουργίας»

Ανακάλυψε τον κόσμο του, το καθαρό μυαλό ενός εμπνευσμένου βιομηχάνου, μάθε πώς μπορείς να γεννήσεις ελπίδα, μέσα από εννέα χρυσούς κανόνες επαναδημιουργίας της υγιούς επιχειρηματικότητας.

Ο κ.Ιωάννης Μαρλαφέκας σε μια συναρπαστική εξομολόγηση, καταθέτει την άποψη του με τόλμη :

» 1.Σαράκι και μεράκι-δύο μαγικές λέξεις γέννημα θρέμμα της ελληνικής πραγματικότητας

2.Δεν πρέπει να σκύβουμε το κεφάλι

3.Είμαστε υποχρεωμένοι να παλέψουμε για το μέλλον μας, ο καθένα από το μικρό μετερίζι που του έλαχε

4.Συνέχισε να οραματίζεσαι μια διαφορετική χώρα

Στο χέρι μας είναι να την κάνουμε καλύτεροι και να την πάμε μπροστά -Πάλεψέ το!

5.Να ξαναδημιουργήσουμε τον νοικοκύρη βιομήχανο της κάθε περιοχής.
Να σταματήσουμε την ποινικοποίηση της επιχειρηματικότητας-μόνο αυτή δημιουργεί

6.Ο Βιομήχανος ήταν κόσμημα και δημιουργούσε την υγιή επιχειρηματικότητα.
Να κάνουμε δύναμη-όλοι μας, τον υγιή λόγο μας προς την κοινωνία

7.Έχουμε ηθική υποχρέωση και κοινωνική ευθύνη να μετουσιώσουμε σε πράξη τα υλικά αυτής της γης, και συνεχώς με νέες ιδέες, με καινοτομίες , να σταθούμε στα πόδια μας και να βοηθήσουμε τον τόπο μας.

8.Σύνδεση του ακαδημαϊκού οικοδομήματος των πανεπιστημίων με την βιομηχανία. Είναι αδιανόητο τόσες χιλιάδες ιδέες και τόσες χιλιάδες μυαλά να θάβονται στα συρτάρια ενός ανίκανου.

9. Το ταλέντο γεννιέται μαζί σου. Όταν αποφασίσεις να κάνεις κάτι και το πιστεύεις πραγματικά, θεωρώ ότι θα βρεις αυτούς τους μηχανισμούς που θα σε κάνουν καλύτερο. »

•»Ο θεσμικός ρόλος της οικογένειας Μαρλαφέκα για την υγιή επιχειρηματικότητα»

Με ιδιαίτερη ικανοποίηση αναφέρεται στην υποψηφιότητα του αδελφού του, κυρίου Πλάτωνα Μαρλαφέκα, ο οποίος δραστηριοποιήθηκε με επιτυχία στα κοινά, και εκλέχθηκε Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας.

Μια σημειολογική και ουσιαστική κίνηση που αποδεικνύει την βαρύτητα που θέλουν να αποδώσουν ως οικογένεια στην ανάπτυξη ενός νέου πνεύματος για την υγιή επιχειρηματικότητα.

Η πεποίθηση που έχει, εδράζεται στην εμπειρία του οικοδομήματος που έχτισαν, ακολουθώντας με κοινό νου αυτονόητες αλήθειες ζωής και επιχειρηματικής ανάπτυξης.

Ο ίδιος παραθέτει ένα τετράγωνο σκεπτικό, τονίζοντας μία προς μία τις λέξεις του:

« Οποιοσδήποτε διαχειρίζεται τα οικονομικά μιας επιχείρησης είναι σαν να διαχειρίζεται τα οικονομικά μιας τράπεζας.

Ό,τι δεν μετριέται δεν διοικείται.

Η επιχείρηση είναι ένας ζωντανός οργανισμός, και μέσω της αυστηρής κοστολόγησης οφείλεις να κάνεις τον οργανισμό σου λιτό, για να έχεις αυτή την διαχείριση που θα σου επιτρέψει να υπάρξεις την επόμενη ημέρα χωρίς να ακρωτηριάσεις τον οργανισμό σου.

Το μόνο πράγμα που δεν κοστολογείς είναι ο αέρας που κυκλοφορεί μέσα στο γραφείο σου.

Οι βασικές αρχές και οι άξονες δράσης μας είναι: χρηστή διοίκηση, λιτή διαχείριση και απόλυτη γνώση και μέτρηση του κόστους. Με αυτά έχουμε υγιή οικονομικά αποτελέσματα »

 
Η ελληνική εταιρεία, η διεκδίκηση και τα πολυεθνικά συγκροτήματα

Μια από τις πολλές σκληρές μάχες που έδωσαν τα αδέλφια Μαρλαφέκα, αφορά την υιοθέτηση ισονομίας και καθαρών κανόνων διάθεσης των προϊόντων τους.

Μια μάχη επικών διαστάσεων που θα πρέπει να καταγραφεί σε βιβλίο ως παράδειγμα διεκδίκησης και διάκρισης στον στίβο της αγοράς.

Ο πατέρας Παναγιώτης άλλωστε, ως ο ιδρυτής του Πανελλήνιου Σύνδεσμου Παρασκευαστών Αναψυκτικών, είχε κινητοποιηθεί από παλιά, μέσω συνεχών παραστάσεων προς όλους τους αρμοδίους.

Ο Ιωάννης Μαρλαφέκας θυμάται τον εαυτό του από 17 χρονών παιδί, να τρέχει μαζί με τον πατέρα του στα υπουργεία, καταγγέλλοντας αθέμιτες πρακτικές ανταγωνισμού, που περιλαμβάνουν τις αγορές των σημείων πώλησης.

Αντιμέτωπος όπως αναφέρει ο ίδιος « με ένα σάπιο ελληνικό σύστημα, που επιλέγει να σιωπά, με κατ’ευφημισμό επιτροπές ανταγωνισμού, στα καρτέλ»

Τονίζει όμως, με μια δίκαιη αυτοκριτική διάθεση, ότι : « εκμεταλλεύονται και αδυναμίες των ελληνικών επιχειρηματικών δυνάμεων.

Η άρση των μονοπωλιακών πρακτικών θα βοηθήσει τις υγιείς επιχειρήσεις , άμεσα με αύξηση θέσεων εργασίας και έμμεσα με αγορές μηχανημάτων σε παράπλευρα δραστηριοποιούμενες εταιρίες του κλάδου μας »

•»Οι χρονιές ορόσημο»

Οι χρονιές ορόσημο της Λουξ Μαρλαφέκας, αθροιστικά συνθέτουν μια αλματώδη πρόοδο, και κωδικοποιούνται ως εξής:

1972-Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ
Χρονιά ορόσημο και βάση θεμελίων του νέου εργοστασίου της, σε έκταση 2.500 τμ.
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει τα πλέον σύγχρονα μηχανήματα της εποχής, με στόχο την διασφάλιση της ποιότητας των αναψυκτικών της, τα οποία ενισχύονται με την ταυτότητα του νερού Κεφαλόβρυσου. Η επιχείρηση αρχίζει να εξαπλώνεται και σε γειτονικούς νόμους της Αχαΐας, με μεγάλη αποδοχή από τους καταναλωτές.
1989-ΤΟ ΑΝΤΙΟ ΤΟΥ ΙΔΡΥΤΗ

Ο ιδρυτής Παναγιώτης Μαρλαφέκας αποχωρεί. Την επιχείρηση αναλαμβάνουν οι τρεις γιοι του Ιωάννης, Κωνσταντίνος και Πλάτωνας.

1997-ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ
Η νομική μορφή της τροποποιείται σε Ανώνυμη Βιομηχανική Εμπορική Εταιρεία.

1997-1998-ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΣΗ
Υλοποιούνται αναπτυξιακές επενδύσεις, ύψους άνω των 3 εκατ. ευρώ ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση της στην αγορά.

1999-2002-ΝΕΕΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΝΟΜΗΣ
Οι επενδύσεις του 2001 ευοδώνονται και αποφέρουν τζίρο που αγγίζει τα 5,6 εκατ. ευρώ το 2002, και αφορούν καινούργιες γραμμές παραγωγής για P.E.T και γυάλινης συσκευασίας φιάλες, καθώς και νέες σύγχρονες εγκαταστάσεις κέντρου διανομής στεγασμένου χώρου 3.000 τμ. σε ιδιόκτητη έκταση 10.000 τμ.

2003-ΥΨΗΛΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ P.E.T
Νέες υψηλών προδιαγραφών συσκευασίες για P.E.T. πλαστικές φιάλες αντικαθιστούν τις παλιές, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και άριστη διατήρηση του προϊόντος.

Οι φιάλες σχεδιάζονται εκ νέου, χρησιμοποιώντας ως μοτίβο την ανάγλυφη επιφάνεια του φλοιού του πορτοκαλιού.

 
2004-ΒΥΣΣΙΝΑΔΑ
Η Λουξ είναι η εταιρεία που πρώτη φέρνει με επιτυχία στον Έλληνα καταναλωτή ένα παραδοσιακό ρόφημα σε μπουκάλι, τη Βυσσινάδα. Από τον πρώτο κιόλας μήνα της εμφάνισής της γίνεται το 2ο πιο επιτυχημένο αναψυκτικό της σειράς των προϊόντων μετά την Πορτοκαλάδα.

2005-ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ
Η Λουξ Μαρλαφέκας, ανακοινώνει με υπερηφάνεια τη συνεργασία της με την Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία, σαν Επίσημο Αναψυκτικό της Εθνικής Ομάδας Ποδοσφαίρου.

Ως επίσημος υποστηρικτής της προσπάθειας της πρωταθλήτριας Ευρώπης Εθνικής Ανδρών, αλλά και της Εθνικής Ελπίδων, για νέες επιτυχίες και διακρίσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η Πρωταθλήτρια Ευρώπης έχει γίνει η «Επίσημη Αγαπημένη» στην καρδιά όλων των Ελλήνων.

Αυτός είναι και ο στόχος της «Λουξ», να γίνουν και τα αναψυκτικά της τα «Αγαπημένα» όλων των Ελλήνων.

 
2006-ΑΓΟΡΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΚΤΗΡΙΟΥ
Η εταιρεία προχωρεί σε αγορά βιομηχανικού κτηρίου 3.500 τμ. κάλυψης σε έκταση 14.000 τμ. στη περιοχή Παλαιά Κουλούρα Αιγίου με στόχο την δημιουργία γραμμών παραγωγής νέων προϊόντων.

Επιπλέον τα αναψυκτικά «Λουξ» επιλέγονται από τον Ελληνικό Οργανισμό Προώθησης Εξαγωγών με σκοπό να σερβίρονται μέσα από την πρωτοβουλία «Kerasma» σε όλο το κόσμο σε Road shows και Ελληνικά εστιατόρια για την προώθηση των Ελληνικών Γεύσεων.

 
2007-ΤΟ ΣΗΜΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ
Τα αναψυκτικά Λουξ είναι από τα πρώτα Ελληνικά προϊόντα και το πρώτο Ελληνικό Αναψυκτικό που παίρνουν έγκριση ώστε στις συσκευασίες τους να φέρουν το σήμα «Wonderful Greece».

2008 –ΠΑΝΤΟΤΙΝΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ
Η Λουξ χαρακτηρίζεται ως ένα από τα «Διαμάντια» της Ελληνικής Βιομηχανίας στο σχετικό πίνακα της Stat Bank με τις «100 ταχύτερα και υγιώς αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις ».

Επιπλέον τον Νοέμβριο του 2008 δημιουργείται στην Αττική, ένα πολυδύναμο κέντρο logistics, με στόχο να καλύψει τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες για μείωση του κόστους και του χρόνου παράδοσης των προϊόντων.

 
2009 –ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΟΥΡΟΣ
Η Λουξ κερδίζει το 1ο Βραβείο Επιχειρηματικότητας «ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΟΥΡΟΣ 2009» από τη Λέσχη Επιχειρηματικότητας.

 
2010-ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΜΠΑΝΙΑΣ
Της απονέμεται το Βραβείο Effie Awards για την καμπάνια Λουξάρω Γεύση

 
2011-ΕΓΚΡΙΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ
Εγκρίνεται το νέο επενδυτικό σχέδιο της επιχείρησης στο Αίγιο.

Σχετικά Άρθρα