Ανθεκτικότητα του επιχειρηματικού μοντέλου του Ομίλου Σαράντη

Κατά το 2020, ο  Όμιλος Σαράντη σημείωσε άλλο ένα ρεκόρ δεκαετίας στο περιθώριο EBITDA, φτάνοντας το 15,94%, διατηρώντας την αναπτυξιακή πορεία στις πωλήσεις που εμφάνισαν άνοδο κατά 6,3% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Το γεγονός αυτό αντανακλά την προσαρμοστικότητα και την ανθεκτικότητα του επιχειρηματικού μοντέλου του Ομίλου, την προϊοντική και γεωγραφική του διαφοροποίηση, όπως και την ικανότητα του να ανταποκρίνεται άμεσα στις δυσχερείς συνθήκες που δημιουργήθηκαν από την πανδημία του COVID-19.

 
Όπως σημειώνει σχετική επίσημη ανακοίνωση του Ομίλου: «Από την αρχή της εκδήλωσης της πανδημίας COVID-19, προτεραιότητες του Ομίλου παραμένουν η διασφάλιση της προστασίας και της ασφάλειας των εργαζομένων, η απρόσκοπτη επιχειρηματική λειτουργία του και ιδιαιτέρως η αδιάλειπτη διάθεση προϊόντων του που είναι σε υψηλή ζήτηση, καθώς επίσης και η προσφορά υποστήριξης στην κοινωνία.

Ταυτόχρονα και παρά τις πρωτοφανείς προκλήσεις που προκύπτουν λόγω της πανδημίας COVID-19, ο Όμιλος κατάφερε να διατηρήσει ισχυρή οικονομική θέση και να ακολουθήσει σταθερά το στρατηγικό σχέδιο επέκτασής του, δημιουργώντας κερδοφόρα ανάπτυξη και πρόσθετη αξία στους μετόχους του.

Αυτή η αξιοσημείωτη απόδοση, που βασίζεται στη δύναμη και την ποιότητα του προϊοντικού χαρτοφυλακίου του Ομίλου, αντικατοπτρίζει την ευελιξία και την ικανότητά του να ανταποκρίνεται σε απρόβλεπτες τάσεις κατανάλωσης και να αντιμετωπίζει τις πρωτοφανείς προκλήσεις που προκύπτουν εν μέσω της πανδημίας COVID-19.

Οι ενοποιημένες πωλήσεις του Ομίλου κατά το 2020 ανήλθαν σε € 393,38 εκ. από € 370,07 εκ. το 2019, αυξημένες κατά 6,30%. Καθ” όλη τη διάρκεια του έτους και σε ολόκληρη την γεωγραφική του περιοχή, η ανάπτυξη του Ομίλου τροφοδοτείται από κατηγορίες που παρουσιάζουν υψηλή ζήτηση και σχετίζονται με την προσωπική υγιεινή, την υγεία και την οικιακή φροντίδα, η οποία υποστηρίζεται επιπρόσθετα από την ικανότητα του Ομίλου να ανταποκρίνεται σε διαφορετικά πρότυπα κατανάλωσης και διαφορετικές δυναμικές στα κανάλια πωλήσεων σε κάθε χώρα.

Οι πωλήσεις στην Ελλάδα, παρουσίασαν σημαντική ανάπτυξη κατά 7,8% κατά το 2020 σε σύγκριση με πέρυσι και διαμορφώθηκαν σε € 136,05 εκ. από € 126,21 εκ. το 2019.

Οι χώρες του εξωτερικού που αντιπροσωπεύουν 65,41% του συνόλου των πωλήσεων του Ομίλου, σημείωσαν άνοδο κατά 5,52% στα €257,33 εκ. το 2020 από €243,86 εκ. το 2019.

Η κερδοφορία του Ομίλου το 2020 αυξήθηκε κυρίως λόγω βελτιστοποίησης του λειτουργικού κόστους και ιδιαιτέρως λόγω χαμηλότερων εξόδων διαφήμισης και προώθησης, παρότι μέρος των εξόδων αυτών, που ήταν περιορισμένο στο πρώτο εξάμηνο του έτους, ενεργοποιήθηκε ξανά κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.»
Συγκεκριμένα:

  • Τα Κέρδη Προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA)* αυξήθηκαν κατά 14,52% στα €62,70 εκ. κατά το 2020 από €54,75 εκ. το 2019 και το περιθώριο EBIΤDA διαμορφώθηκε στο 15,94% στο 2020 από 14,79% το περυσινό έτος.
  • Τα Κέρδη Προ Φόρων και Τόκων (ΕΒΙΤ) ανήλθαν σε €50,06 εκ. κατά το 2020 από €43,84 εκ. το 2019, αυξημένα κατά 14,19% και το περιθώριο ΕΒΙΤ διαμορφώθηκε σε 12,73% από 11,85% πέρυσι.
  • Τα Κέρδη Προ Φόρων (ΕΒΤ) έφτασαν τα €47,43 εκ. το 2020 από €45,46 εκ. το περυσινό έτος, αυξημένα κατά 4,34%, και το περιθώριο EBT ανήλθε σε 12,06% από 12,28% το 2019.
  • Τα  Καθαρά Κέρδη διαμορφώθηκαν σε €38,73 εκ. κατά το 2020 από €38,01 εκ. το 2019 αυξημένα κατά 1,89%, και το περιθώριο Καθαρού Κέρδους ανήλθε σε 9,84% από 10,27% το 2019.

* Εναλλακτικός Δείκτης Μέτρησης Απόδοσης. (Λεπτομερή στοιχεία για τους ΕΔΜΑ παρατίθενται στην παράγραφο 2.14 της Ετήσιας Οικονομικής Έκθεσης του 2020)

Ο Όμιλος παρουσιάζει μια ιδιαιτέρως υγιή οικονομική θέση, υποστηριζόμενη από την βελτίωση της κερδοφορίας της επιχείρησης και την ισορροπημένη διαχείριση κεφαλαιουχικών δαπανών.

Παρά τις προκλήσεις που δημιουργεί η πανδημία COVID-19, αφοσιωμένος στην στρατηγική του, ο Όμιλος επενδύει τις ελεύθερες ταμειακές ροές του σε πρωτοβουλίες που αποσκοπούν στην επιτάχυνση της ανάπτυξης, είτε με οργανικό τρόπο είτε μέσω εξαγορών, καθώς και στην δημιουργία πρόσθετης αξίας στους μετόχους της.

Στα πλαίσια της ενεργούς διαχείρισης χαρτοφυλακίου και ανάπτυξης νέων προϊόντων, κατά την διάρκεια του 2020 ο Όμιλος εισήλθε στην αγορά των αντιβακτηριδιακών προϊόντων, αξιοποιώντας την ισχυρή παρουσία που έχουν οι μάρκες του στην κατηγορία της προσωπικής φροντίδας και περιποίησης.

Επιπρόσθετα, στα τέλη Φεβρουαρίου του 2020 και σε συνέχεια της έγκρισης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ολοκληρώθηκε η  εξαγορά των πολωνικών προϊόντων προσωπικής φροντίδας LUKSJA, ενισχύοντας την παρουσία του Ομίλου στην πολωνική αγορά προϊόντων προσωπικής φροντίδας.

Σε συνέχεια της επέκτασης του εργοστασίου παραγωγής του Ομίλου στα Οινόφυτα, που αφορά στην αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού και την βελτίωση των παραγωγικών διαδικασιών, ο Όμιλος ολοκλήρωσε την απορρόφηση της παραγωγής των προϊόντων προσωπικής φροντίδας Indulona.

Επιπλέον, η νέα επένδυση που ξεκίνησε το 2020 στην Polipak και βρίσκεται υπό ανάπτυξη θα οδηγήσει στην δημιουργία νέων προϊόντων υψηλής τεχνολογίας, βελτιωμένων από άποψη οικολογικού προφίλ, ανθεκτικότητας και λειτουργικότητας. Το νέο εργοστάσιο θα χρησιμοποιεί αυτοματοποιημένες διαδικασίες παραγωγής που θα οδηγήσουν σε μεγαλύτερη παραγωγική δυναμικότητα και αυξημένη απόδοση.

Κατά την διάρκεια του 2020, ο Όμιλος Σαράντη προέβη σε πληρωμή μερίσματος για την χρήση του 2019 ποσού 11,2 εκ. ευρώ (0,16701 ευρώ ανά μετοχή).

Ο καθαρός δανεισμός του Ομίλου στο τέλος του 2020 συνεχίζει να παραμένει σε χαμηλό επίπεδο (καθαρός δανεισμός προς EBITDA στα 0,17x) και ανέρχεται σε € 10,91 εκ.

Κατά την διάρκεια του 2020, ο Όμιλος παρουσίασε αξιοσημείωτη κερδοφόρα ανάπτυξη ως αποτέλεσμα της ικανότητας του να αναπτύσσεται και παράλληλα να υλοποιεί το επενδυτικό του πλάνου, ενώ ταυτόχρονα ανταποκρίνεται αποτελεσματικά σε ένα εξαιρετικά δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον και σε μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες.

Καθ” όλη τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι ενέργειες της διοίκησης καθοδηγούνται από σαφείς προτεραιότητες σχετικά με την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων του Ομίλου και της κοινωνίας, την αδιάλειπτη επιχειρηματική συνέχεια, τη συνεχή διάθεση προϊόντων υψηλής ζήτησης στην αγορά και τη διατήρηση ισχυρής οικονομικής θέσης.

Ενώ οι προοπτικές για την παγκόσμια οικονομία το 2021 παραμένουν αβέβαιες και η διαδικασία εμβολιασμού βρίσκεται σε εξέλιξη, παραμένουμε αισιόδοξοι λόγω της εξαιρετικής μας απόδοσης το 2020, της ισχυρής οικονομικής μας θέσης και της δυνατότητας μας να δημιουργούμε καθαρές ταμειακές ροές, γεγονός που δημιουργεί ασφάλεια και υποστήριξη προκειμένου να αντιμετωπιστούν τυχόν αρνητικές επιπτώσεις. Καθώς σχεδιάζουμε τα μελλοντικά μας πλάνα πίσω από τις στρατηγικές μας προτεραιότητες, αισθανόμαστε ολοένα και πιο σίγουροι για το μέλλον, καθώς η ευελιξία και οι ικανότητες των ανθρώπων μας θα αποτελέσουν για άλλη μια φορά τα εχέγγυα για την απρόσκοπτη λειτουργία του Ομίλου και την υλοποίηση του στρατηγικού πλάνου επέκτασης.

Η διοίκηση θα συνεχίσει να παραμένει προσηλωμένη στους μακροπρόθεσμους στόχους του Ομίλου επιδιώκοντας περαιτέρω ανάπτυξη των πωλήσεών του, περαιτέρω βελτίωση των περιθωρίων κέρδους, δημιουργία ελεύθερων ταμειακών ροών και συνεχή δημιουργία αξίας στους μετόχους του. Η στρατηγική του Ομίλου παραμένει αμετάβλητη, με έμφαση, όπως πάντα, στην ανάπτυξη, είτε οργανική είτε μέσω εξαγορών, στην περαιτέρω ενίσχυση της δραστηριότητάς του στην γεωγραφική του περιοχή, στην βελτιστοποίηση των λειτουργικών του εξόδων, στις οικονομίες κλίμακας, στις συνέργειες και στην λειτουργική μόχλευση (operating leverage).

 
Το ΔΣ του Ομίλου Γρ. Σαράντης Α.Β.Ε.Ε. προτείνει αύξηση του μερίσματος προς τους μετόχους

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ομίλου προτείνει αύξηση κατά 34% στο μέρισμα προς τους μετόχους του, στα 15εκ. ευρώ, δηλαδή 0,2146614 ευρώ ανά μετοχή

Αύξηση κατά 34% προτείνει το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας, σε συνέχεια της δημοσίευσης των οικονομικών αποτελεσμάτων του Ομίλου που χαρακτηρίστηκαν από σημαντική βελτίωση.

Η άνοδος στα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου αντανακλά την προσαρμοστικότητα και την ανθεκτικότητα του επιχειρηματικού μοντέλου του Ομίλου, όπως και την ικανότητα του να ανταποκρίνεται άμεσα στις δυσχερείς συνθήκες που δημιουργήθηκαν από την πανδημία του COVID-19.

Εν μέσω του εξαιρετικά δύσκολου επιχειρηματικού περιβάλλοντος, ο Όμιλος, έχοντας ως κύριες προτεραιότητες την υγεία, την ασφάλεια, την παροχή βοήθειας στην κοινωνία και την απρόσκοπτη επιχειρησιακή λειτουργία, παρέμεινε προσηλωμένος στο να διατηρεί ισχυρή οικονομική θέση, να δημιουργεί ελεύθερες ταμειακές ροές και να υλοποιεί σταθερά το επενδυτικό του πλάνο.

Πιστό στις δεσμεύσεις του, το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας θα προτείνει προς την Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων του την διανομή μερίσματος, αυξημένου κατά 34% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, δηλαδή την διανομή 15εκ ευρώ έναντι 11,2 εκ. ευρώ πέρυσι, που αντιστοιχεί σε 0,2146614 ευρώ ανά μετοχή από 0,1604814 ευρώ ανά μετοχή πέρυσι.

Σημειώνεται ότι η πληρωμή μερίσματος έχει δρομολογηθεί για την 21 Μαΐου 2021.

Παρότι οι προοπτικές για την παγκόσμια οικονομία το 2021 παραμένουν αβέβαιες, η διοίκηση παραμένει αισιόδοξη και συνεχίζει να παραμένει προσηλωμένη στους μακροπρόθεσμους στόχους του Ομίλου επιδιώκοντας περαιτέρω ανάπτυξη των πωλήσεών του, περαιτέρω βελτίωση των περιθωρίων κέρδους, δημιουργία ελεύθερων ταμειακών ροών και συνεχή δημιουργία αξίας στους μετόχους του.

 
Όμιλος Σαράντη

Με έδρα την Αθήνα και έχοντας διαγράψει μια ιστορία άνω των 50 χρόνων στο χώρο, ο Όμιλος Σαράντη αποτελεί μια πολυεθνική εταιρεία καταναλωτικών προϊόντων με διαρκώς επεκτεινόμενο γεωγραφικό αποτύπωμα και κορυφαία brands. Η δραστηριότητα του Ομίλου επικεντρώνεται στους κλάδους των καλλυντικών και αρωμάτων, προϊόντων προσωπικής φροντίδας & περιποίησης, προϊόντων οικιακής φροντίδας καθώς και προϊόντων υγείας & φροντίδας, προσφέροντας σε κάθε κατηγορία υψηλής ποιότητας σήματα που είναι κορυφαία στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Με έντονη δραστηριότητα σε δεκατρείς χώρες – Ελλάδα, Πολωνία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία, Τσεχία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία, Πορτογαλία, Ουκρανία και Ρωσία – ο Όμιλος διατηρεί τη δυναμική διεθνή του παρουσία και το αξιοσημείωτο δίκτυο διανομής του σε περισσότερες από 50 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Σχετικά Άρθρα