
Η ποιοτική εκπαίδευση οφείλει να είναι εθνική προτεραιότητα
«Η αποτυχία προετοιμασίας είναι η προετοιμασία για την αποτυχία» – Benjamin Franklin
Η πανδημία αποκάλυψε τις εκπαιδευτικές ανισότητες, αλλά τα κενά βασικών δεξιοτήτων είναι μια μακροχρόνια πρόκληση, επισημαίνει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο σε σχετικό σημείωμά του.
Σε ένα άρθρο της F&D, που δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο , οι Eric A. Hanushek και Ludger Woessmann του Πανεπιστημίου του Μονάχου από το Stanford παρέχουν μια ολοκληρωμένη και έγκαιρη ανάλυση των παγκόσμιων κενών δεξιοτήτων.
Γράφουν: “Η οικονομική ανάπτυξη εξαρτάται από τις δεξιότητες κάθε κοινωνίας, πράγμα που σημαίνει ότι η υψηλής ποιότητας, δίκαιη εκπαίδευση είναι πρωταρχικής σημασίας. Σε αυτό το σημείο, είναι δύσκολο να είμαστε αισιόδοξοι, επειδή τα ελλείμματα είναι μεγάλα και τα πρόσφατα γεγονότα δεν έχουν βελτιώσει την πιθανότητες επιτυχίας».
Τα οικονομικά οφέλη από την απόκτηση καθολικών βασικών δεξιοτήτων θα ήταν επίσης τεράστια, λένε οι συγγραφείς, καθώς «η παρούσα αξία του προστιθέμενου παγκόσμιου ΑΕΠ που θα προέκυπτε στο υπόλοιπο του αιώνα είναι 700 τρισεκατομμύρια δολάρια, ή πέντε φορές το τρέχον ετήσιο παγκόσμιο ΑΕΠ».
«Το κλειδί για τη βελτίωση είναι η ακλόνητη εστίαση στον στόχο πολιτικής: τη βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών», καταλήγουν. (Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο)
Το έλλειμμα σοβαρής, μακροπρόθεσμης εκπαιδευτικής πολιτικής στην χώρα είναι διαχρονικό.
Οι ελλείψεις των μαθητών σε όλα τα πεδία εκπαίδευσης, έχουν μεγεθυνθεί από την πανδημία και τα αλλεπάλληλα κενά διαπροσωπικής εκπαίδευσης στην τάξη. Εκεί που λύνονται απορίες, η συμμετοχή είναι ορατή και η παρουσία του μαθητή ενεργή. Προκαλεί απογοήτευση να αντικρίζεις μαθητές να κινούνται υπνωτισμένα, άβουλα, χωρίς κίνητρο για μάθηση, με απόσπαση προσοχής , με δυσκολία ανάγνωσης ενός βιβλίου λόγω της πολύωρης εστίασης σε οθόνες. Η εκπαίδευση έχει ανάγκη από μια ολιστική αναθεώρηση βάση ενός εθνικού σχεδίου. Μια επαναστατική στρατηγική από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο είναι αναγκαία και επιβεβλημένη.
Η πανδημία προκάλεσε μεγάλο όλεθρο στην υγεία των Αμερικανών εφήβων, σύμφωνα με μια έκθεση του CDC που δημοσιεύθηκε νωρίτερα αυτόν τον μήνα. Ο συνδυασμός μιας ελλειμματικής εκπαίδευσης και διαταραχών ψυχικής υγείας και στην χώρα μας επιβάλλουν μια κινητοποίηση όλων των ενδιαφερομένων μερών πριν να είναι αργά.
Το φερόμενο ως υπουργείο (γραφειοκρατικής και γραφικής) παιδείας έχει βαρύτατες ευθύνες για την πλήρη εγκατάλειψη της εκπαίδευσης των μαθητών και την απουσία του από τις σύγχρονες εξελίξεις που θα ενδυναμώσουν τεχνολογικά και ψυχολογικά τους μαθητές. Η εκπαίδευση των μαθητών αποτελεί πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο της χώρας. Πολιτιστικό θεμέλιο για πολίτες που χτίζουν, με αυτοπεποίθηση το μέλλον τους. Πολύτιμο θεμέλιο κοινωνικής συνείδησης με συλλογική νοοτροπία επιτυχίας και ανόδου. Είναι ανήθικο να είναι υπό εγκατάλειψη από συνειδητή πολιτική επιλογή ή από ανικανότητα.
Η κάλυψη από τις μαθησιακές απώλειες της πανδημίας δεν έχουν αποτυπωθεί σε καμία έρευνα του υπουργείου. Θα έπρεπε να έχει χαράξει μια πολιτική κάλυψης των μαθησιακών κενών που εξακολουθούν να παραμένουν οξυμένα δια γυμνού οφθαλμού. Η εκπαίδευση βαδίζει στα τυφλά.
Σημείωση
-Καθώς η υπολογιστική τεχνολογία αυξάνεται σε σημασία για την οικονομική και κοινωνική ζωή, η παροχή πρόσβασης σε υψηλής ποιότητας εκπαίδευση στην επιστήμη των υπολογιστών (CS) θα είναι το κλειδί για τη διασφάλιση ότι οι σημερινοί μαθητές μπορούν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του αύριο. Σε μια νέα έκθεση, ο Michael Hansen και ο Nicolas Zerbino εξετάζουν την κατάσταση της εκπαίδευσης CS στην Αμερική και σκιαγραφούν στρατηγικές λύσεις για τη βελτίωση της προσβασιμότητας και την κάλυψη των κενών εκπροσώπησης.
Π. Τσακιρίδης
mywaypress.gr