«Σύννεφα» στον ελληνικό τουρισμό από την Γερμανία

• Οι κρατήσεις των τουριστικών πακέτων για την Ελλάδα το 2015 και οι πρώτες ενδείξεις για το 2016

 
Μείωση κατά 7% παρουσίασαν οι κρατήσεις τουριστικών πακέτων για το σύνολο της προηγούμενης χρονιάς για την Ελλάδα από μια παραδοσιακά σημαντική αγορά εισερχόμενου τουρισμού όπως είναι η Γερμανία, σύμφωνα με την έρευνα Travel Insights της GfK.

Οι οικονομικές αλλά και οι πολιτικές εξελίξεις μέσα στο 2015 και ειδικά κατά την περίοδο Φεβρουαρίου και Μαρτίου, σε συνδυασμό με την δημοσιότητα που έλαβαν και την όποια επιρροή από τα ξένα Media είχαν άμεσο αντίκτυπο στις κρατήσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις αρχές του έτους πραγματοποιείται το μεγαλύτερο μέρος των κρατήσεων από τις χώρες της Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης.

Για το 2015, η Ισπανία και συγκεκριμένα τα Κανάρια και οι Βαλεαρίδες νήσοι συνέχισαν να βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων των Γερμανών τουριστών με την γειτονική Πορτογαλία να σημειώνει διψήφια αύξηση στις κρατήσεις. Στην Ανατολική πλευρά της Μεσογείου η Τουρκία κατέγραψε μικρή αύξηση στις κρατήσεις, αρκετά μικρότερη σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, επηρεασμένη και αυτή από τις πολιτικές εξελίξεις στην περιοχή. Τέλος η Αίγυπτος έδειξε σημεία ανάκαμψης μετά από μια αρκετά μακρά περίοδο πτώσης για την Τουριστική της βιομηχανία, ενώ αντίθετα για την Τυνησία τα γεγονότα του περασμένου Μαρτίου λειτούργησαν αποτρεπτικά στις κρατήσεις έχοντας σαν αποτέλεσμα την μείωση τους σε σημαντικό βαθμό.

Εξετάζοντας και άλλες Ευρωπαϊκές αγορές εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα οι κρατήσεις από την Ολλανδία παρουσίασαν κάμψη κατά 5% ενώ αντίθετα ο ρυθμός των κρατήσεων από το Ην. Βασίλειο και την Ιταλία συνέχισαν την θετική τους πορεία για το 2015 σημειώνοντας άνοδο κατά 5%.

GfK-κρατήσεις  τουριστικών πακέτων για την Ελλάδα 5.2.2016

 
Πρώτες ενδείξεις για το 2016

Παρατηρώντας τις προθέσεις των Γερμανών τουριστών για το 2016, είναι σαφές ότι ο προϋπολογισμός διακοπών τους παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Όμως τα πολιτικά γεγονότα σε διάφορες περιοχές της Μεσογείου και της Βορείου Αφρικής στρέφουν τις προτιμήσεις τους σε πιο μακρινούς και εξωτικούς προορισμούς και σε υπερατλαντικά ταξίδια προς την Αμερική. Αν και το μεγαλύτερο μέρος των κρατήσεων τουριστικών πακέτων για την Γερμανική τουριστική αγορά αναμένεται να ολοκληρωθεί μετά τον Μάρτιο, οι πρώτες ενδείξεις μιλούν για σημαντική πτώση των προορισμών της Μεσογείου, με την ευρύτερη περιοχή να σημειώνει μείωση κατά 10,6%. Μοναδική εξαίρεση εξακολουθεί και είναι η Ισπανία λόγω της γεωγραφικής της θέσης αλλά και της δημοτικότητας της στους Γερμανούς τουρίστες. Για την Ελλάδα, αν και ακόμα είναι αρκετά πρώιμο, οι πολιτικές και οικονομικές συνθήκες και η δημοσιότητα στα Ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης ως προς το προσφυγικό, ενδέχεται να λειτουργήσουν αποτρεπτικά στις προτιμήσεις τους για τις διακοπές των καλοκαιρινών μηνών, ενώ παρόμοια στάση ενδέχεται να κρατήσουν και σε γειτονικούς ανταγωνιστικούς προορισμούς όπως είναι η Τουρκία αλλά και οι χώρες τις Βορείου Αφρικής.

 
INFO

Σχετικά με την έρευνα

Η συνεχής έρευνα της GfK για την ταξιδιωτική συμπεριφορά των Γερμανών συνδυάζει δεδομένα από τις πωλήσεις τουριστικών πακέτων και τα πάνελ των καταναλωτών.

Η έρευνα Travel Insights της GfK, βασίζεται στη συλλογή δεδομένων κρατήσεων τουριστικών πακέτων από φυσικά τουριστικά γραφεία και online τουριστικές υπηρεσίες. Το πάνελ ως προς τα γερμανικά πακέτα κρατήσεων, αποτελείται από περίπου 1.200 ταξιδιωτικά γραφεία και 30 on line σημεία πώλησης.

Όσον αφορά το Consumer Panel της GfK, 20.000 αντιπροσωπευτικά επιλεγμένα νοικοκυριά (αποτελούμενα από 45.000 άτομα) συμμετέχουν στην μηνιαία έρευνα ως προς τη συμπεριφορά καταναλωτών για τα ταξίδια, και τις κρατήσεις. Εκτός από τα ταξίδια αναψυχής, η έρευνα επικεντρώνεται και στα επαγγελματικά ταξίδια και ημερήσιες εκδρομές.

 
Σχετικά με τη GfK

Η GfK αποτελεί την έγκυρη πηγή πληροφοριών σχετικών με τις αγορές και τους καταναλωτές, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες της να λαμβάνουν εξυπνότερες αποφάσεις. Περισσότεροι από 13.000 ειδικοί στις έρευνες της αγοράς συνδυάζουν το πάθος τους με την εμπειρία 80 χρόνων της GfK στην επιστήμη δεδομένων. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στη GfK να προσφέρει ζωτικής σημασίας παγκόσμια διορατικότητα σε συνδυασμό με ενημέρωση για την τοπική αγορά περισσότερων από 100 χωρών. Χρησιμοποιώντας καινοτόμες τεχνολογίες και τις επιστήμες των δεδομένων, η GfK μετατρέπει μαζικά δεδομένα σε έξυπνα δεδομένα, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες της να βελτιώσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα και να εμπλουτίσουν τις εμπειρίες και επιλογές των καταναλωτών.

Σχετικά Άρθρα