Η ενίσχυση της εκπαίδευσης χρειάζεται εισήγηση ειδικών;

Η απόφαση  να κλείσουν τα δημοτικά σχολεία σε όλη τη χώρα και η  αποδοχή της εκ μέρους της κυβέρνησης, χωρίς προϋποθέσεις ορθής λειτουργίας τους, συνιστά άλλη μια απόδειξη της πολιτικής ελαφρότητας της.

Η σπατάλη χρόνου από το πρώτο  lockdown, η πρωτοφανής επίδειξη ανεμελιάς, η προκλητική χαλάρωση στο μέγα θέμα μιας πανδημίας, τα μειωμένα αντανακλαστικά, είναι ορατά, κοστίζουν στην κοινωνία και είναι απαράδεκτο τα πρώτα θύματα (μεταξύ πολλών άλλων) να είναι οι αδύναμοι μαθητές.

Πέραν της ζημίας στην οικονομία και τους εργαζόμενους, η απαξία ορθής λειτουργίας της τηλεκπαίδευσης σε αδύναμες οικογένειες και η εκπαιδευτική υστέρηση  μαθητών είναι αποκαλυπτική των προτεραιοτήτων του ανύπαρκτου και χαμηλών αντανακλαστικών  υπουργείου παιδείας και του πρωθυπουργού.

Όφειλε από το τέλος της προηγούμενης εκπαιδευτικής χρονιάς, να αναζητήσει ευρωπαϊκά κονδύλια, να προμηθευτεί εξοπλισμό tablet-pc και να εφοδιάσει τις οικογένειες.  Γιατί δεν έδωσε μάχη, δεν διεκδίκησε κονδύλια όπως η Πορτογαλία;

Μάθηση μέσω κινητών δεν νοείται για πολλούς λόγους. Σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευση απαιτεί υλικοτεχνική υποδομή, εκπαιδευτικά διαδικτυακά εργαλεία. Όταν η εικόνα είναι στάσιμη και είναι στο ίδιο σημείο που ήταν και την άνοιξη το υπουργείο παραμένει μετεξεταστέο. Δεν διδάχθηκε τίποτε. Δεν έμαθε τίποτε. Στα πρακτικά  της εκπαιδευτικής λειτουργίας η σιωπή της ανικανότητας είναι εκκωφαντική.

Είναι χαρακτηριστική η επισήμανση του   ευρωπαϊκού think tank Bruegel, σε άρθρο του διευθυντή της Guntram Wolff:

«Πριν από δέκα χρόνια, και παρά τις δεσμεύσεις για το αντίθετο, η χρηματοδότηση της εκπαίδευσης και των επενδύσεων και οι δαπάνες για οικογένειες μειώθηκαν σε πολλά μέρη της Ευρώπης σε βάρος των νέων.  Το κλείσιμο του σχολείου έχει ως αποτέλεσμα οι μαθητές να χάνουν τη διδασκαλία τους, επηρεάζοντας αρνητικά τις προσδοκίες των αποδοχών τους κατά τη διάρκεια της ζωής τους. Συγκεκριμένα, παιδιά από οικογένειες με αδύναμο εκπαιδευτικό υπόβαθρο δεν μπόρεσαν να αντισταθμίσουν την απώλεια διδασκαλίας. Με αυτόν τον τρόπο, οι ανισότητες στην ευκαιρία επιδεινώθηκαν περαιτέρω. Πολλές ευρωπαϊκές χώρες πληρώνουν τώρα ένα βαρύ τίμημα για την βραδύτητά τους στην ψηφιοποίηση σχολείων και ακόμη και πανεπιστημίων.»

Η  κυβερνητική απραξία έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην εκπαιδευτική λειτουργία. Η αδράνεια είναι ασυγχώρητη. Οι ασκήσεις επικοινωνιακής κούφιας επίδειξης για την ψηφιακή Ελλάδα παρέλειψε να θέσει σε προτεραιότητα τα σχολεία και τις ανάγκες των μαθητών. Οι  φερόμενοι ως αρμόδιοι υπουργοί, Κυριάκος Πιερρακάκης και  Νίκη Κεραμέως, έχουν συγκεκριμένες ευθύνες, όπως και ο πρωθυπουργός που συνεχίζει να βαδίζει χωρίς σχέδιο.

my way press.gr

Σχετικά Άρθρα