Ο ανταγωνισμός ανάμεσα στους 3 κινέζικους γίγαντες του διαδικτύου

• Όλα για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο στη Λ. Δ. της Κίνας

 

Οι καινοτόμες εφαρμογές κλήσης ταξί στο Πεκίνο αποτελούν απτό παράδειγμα της νέας εποχής του διαδικτύου στη Κίνα και του υψηλού ανταγωνισμού μεταξύ των τριών μεγάλων κολοσσών των τηλεπικοινωνιών στη Κίνα, γνωστό και ως ΒΑΤ (Baidu, Alibaba, Tencent).

 

Για αρκετά χρόνια αυτοί οι τρεις όμιλοι – οι οποίοι βρίσκονται στο top-10 των μεγαλύτερων διαδικτυακών επιχειρήσεων στον κόσμο – ήταν ευτυχισμένοι με την διατήρηση των μονοπωλίων που κατείχε έκαστος, έχοντας ξεκινήσει την πορεία τους εστιάζοντας ο καθένας σε διαφορετικούς τομείς.

 

Ωστόσο, τους τελευταίους 6 μήνες υπάρχει μια φρενίτιδα απόκτησης προσωπικού και τεχνογνωσίας με σκοπό να είναι όσο το δυνατόν πιο ανταγωνιστικές σε κάθε τομέα της αγοράς έναντι των αντιπάλων τους.

 

Δύο παράγοντες άλλαξαν τις ισορροπίες στο διαδίκτυο της Κίνας.

 

Ο πρώτος παράγοντας είναι ότι οι διαδικτυακές επιχειρήσεις έχουν γίνει οι μεγαλύτερες ιδιωτικές επιχειρήσεις στη Κίνα βάσει της κεφαλαιοποίησης στο χρηματιστήριο και βάσει εσόδων.

 

Δεύτερον, η άφιξη του “mobile internet” ήταν πολύ δελεαστική για να αφεθεί στο μονοπώλιο κάποιας από τις 3 αυτές επιχειρήσεις.

 

Σχεδόν μισό δις Κινέζοι χρησιμοποιούν “έξυπνα κινητά” (smartphones) με το ελάχιστο κόστος του καθενός για να συνδεθεί στο διαδίκτυο να ανέρχεται στα 50$.

 

Προηγουμένως, η κάθε μία από αυτές τις επιχειρήσεις είχε μια διακριτή σφαίρα δραστηριοτήτων, ωστόσο η παρούσα κατάσταση έχει αλλάξει άρδην.

 

Πλέον, οι περισσότερες από τις επιχειρηματικές δραστηριότητες των τριών ομίλων αποσκοπούν στο mobile internet.

 

Έχοντας ως στόχο να μονοπωλήσουν κάθε πλευρά της καθημερινότητας των χρηστών, οι τρεις κολοσσοί έχουν επεκταθεί και σε πιο παραδοσιακές αγορές, ειδικότερα σε τομείς που θεωρούν ότι το κράτος ενεργεί αναποτελεσματικά, όπως οι υπηρεσίες των ταξί.

 

Είχαν δραστηριοποιηθεί σημαντικά και στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες με τη δημιουργία online αμοιβαίων κεφαλαίων.

 

Ωστόσο, η πορεία τους ανακόπηκε λόγω της παρέμβασης της κεντρικής τράπεζας, η οποία ανέστειλε τη λειτουργία των εικονικών πιστωτικών καρτών και των πληρωμών μέσω κινητού χρησιμοποιώντας τεχνολογία ανίχνευσης bar code.

 

Ανώτατα στελέχη αυτών των εταιριών θεωρούν ότι η διαβόητη αναποτελεσματικότητα του δημόσιου τομέα, ο οποίος ακόμη ελέγχει το μεγαλύτερο μέρος της οικονομίας, δημιουργεί ευκαιρίες.

 

Ένα παράδειγμα είναι οι πωλήσεις λιανικής. Για παράδειγμα, ενώ στις ΗΠΑ το ηλεκτρονικό εμπόριο θεωρείται συμπληρωματικό, στη Κίνα λόγω της έλλειψης υποδομών στο εμπόριο, το ηλεκτρονικό εμπόριο θεωρείται η βασικότερη πηγή εσόδων.

 

Μια πρόβλεψη τονίζει ότι θα φτάσει ακόμη και το 30% της λιανικής κατανάλωσης συνολικά.

 

Συνοψίζοντας, μέχρι πρότινος ο ιδιωτικός πλούτος στη Κίνα παραγόταν μέσω της πρόσβασης στον δημόσιο, ωστόσο το ίντερνετ μεταβάλλει αυτή τη κατάσταση.

 

Αυτό γίνεται εμφανές μέσω των εκτιμήσεων του Bloomberg Billionaire Index, όπου ο πλουσιότερος άνθρωπος στη Κίνα ήταν ο ιδιοκτήτης της Baidu, ενώ ένα μήνα αργότερα υποσκελίστηκε από τον ομόλογο του της Tencent.

 

Ωστόσο, προσδοκάται ότι ο ιδιοκτήτης της ΑLibaba θα ξεπεράσει και τους δύο. Πηγή: Global Times 20/03/2014

 

 →INFO

Όλα για το  Ηλεκτρονικό Εμπόριο στη Λ. Δ. της Κίνας

 

Σε μια νέα έκθεση, το BCG ( Boston Consulting Group) υπολογίζει ότι κάθε χρόνο, για το προβλέψιμο μέλλον, θα προστεθούν 30 εκ. Κινέζοι οι οποίοι θα έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και θα προβούν στην πρώτη τους αγορά μέσω αυτού.

 

Από το 2015 εκτιμάται ότι ο καθένας θα ξοδεύει 1.000$ ετησίως – περίπου όσα ξοδεύουν οι Αμερικάνοι τώρα.

 

Το BCG υπολογίζει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο θα μπορούσε να αυξηθεί από το 3.3% πωλήσεων λιανικής στη Κίνα σήμερα, στο 7.4% το 2015 –ένα άλμα που για να επιτευχθεί στην Αμερική χρειάστηκε μια δεκαετία.

 

rad063EDΗλεκτρονικό Εμπόριο στην Κίνα ΕΛ 15_04_2014

Πηγή: Πρεσβεία της Ελλάδος στο Πεκίνο, Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων

Σχετικά Άρθρα