Πρόγραμμα της Citi για την Οικονομική Εκπαίδευση με συμμετοχή 4.000 μαθητών

Σε κλίμα απόλυτης επικαιρότητας διεξήχθη και ολοκληρώθηκε φέτος το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Οικονομία: γνώση… με αξία!» που υλοποιήθηκε για όγδοη συνεχή χρονιά, σε δημόσια και ιδιωτικά δημοτικά σχολεία της Αττικής, με την πρωτοβουλία και υποστήριξη της Citi, σε συνεργασία με το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο.

 

Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 162 εκπαιδευτικά προγράμματα που έδωσαν τη δυνατότητα σε 4.000 μαθητές να κατανοήσουν απλούς οικονομικούς όρους που συναντούν στην καθημερινή τους ζωή, ακόμη συχνότερα υπό τις σημερινές συνθήκες. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν εθελοντικά περισσότεροι από 40 εργαζόμενοι της Citi.

 

Eξοικείωση των παιδιών με βασικές οικονομικές έννοιες

Στόχος των τριών διαφορετικών προγραμμάτων που διεξάγονται -ανάλογα με την τάξη του Δημοτικού- είναι η εξοικείωση των παιδιών με βασικές οικονομικές έννοιες που επηρεάζουν την καθημερινή τους ζωή, ώστε να εξελιχθούν σε ενημερωμένους πολίτες που αντιλαμβάνονται τις εξελίξεις και διαχειρίζονται αποτελεσματικά τα οικονομικά τους.

 

Μέσα από το παιχνίδι ρόλων, τις κατασκευές και την έρευνα, οι μαθητές ανακαλύπτουν πώς λειτουργεί το νοικοκυριό, η αγορά και η οικονομία ενός κράτους.

 

Παράλληλα, μαθαίνουν να διαχωρίζουν τις «ανάγκες» από τις «επιθυμίες» τους και να αναπτύσσουν κριτική σκέψη ως προς τη διαχείριση των χρημάτων, όπως και να συνεργάζονται μεταξύ τους για να προτείνουν ιδέες για την αντιμετώπιση της φτώχειας και της ανεργίας σε επίπεδο κρατών.

 

Iδιαίτερη απήχηση σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς

Ειδικά τη φετινή χρονιά, το πρόγραμμα είχε ιδιαίτερη απήχηση σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, δεδομένου ότι η εκπαίδευση σε έννοιες, όπως η ιεράρχηση αναγκών, η σωστή διαχείριση του εισοδήματος -εν προκειμένου «χαρτζιλικιού», η αποταμίευση, κ.τ.λ. είναι έννοιες πιο σημαντικές και επίκαιρες από ποτέ.

 

Όπως προκύπτει, τόσο από τις μαρτυρίες των ερμηνευτών του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου που διεξάγουν τα προγράμματα, όσο και από τα σχόλια των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των εθελοντών της Citi που συμμετείχαν, οι μικροί μαθητές, κατά τη διάρκεια του προγράμματος, αλλά και σε καθημερινές συζητήσεις που λαμβάνουν χώρα στις σχολικές αίθουσες, φαίνονται πλέον ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι στα οικονομικά ζητήματα, αφού έρχονται αντιμέτωποι με οικονομικά προβλήματα στο οικογενειακό τους περιβάλλον.

 

 2.000 εκπαιδευτικά προγράμματα, 54.000 μαθητές, 550 εθελοντές

Συνολικά, στα 8 χρόνια διεξαγωγής του προγράμματος έχουν πραγματοποιηθεί περισσότερα από 2.000 εκπαιδευτικά προγράμματα, στα οποία έχουν λάβει μέρος 54.000 μαθητές και 550 εθελοντές-εργαζόμενοι της Citi. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Citi θα εξακολουθήσει την ενίσχυση της Οικονομικής Εκπαίδευσης και για τον επόμενο χρόνο βάσει της 10ετούς δέσμευσης της Τράπεζας διεθνώς. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο για το 2011 το Citi Foundation επένδυσε συνολικά 78 εκατ. δολάρια ΗΠΑ σε σχετικά προγράμματα οικονομικής εκπαίδευσης, μεταξύ των οποίων και στο ελληνικό πρόγραμμα, όπου συμμετείχαν συνολικά 1.6 εκατ. άνθρωποι.

 

Πρόγραμμα της Citi για την Οικονομική Εκπαίδευση-Τι είναι;

Με βάση την πεποίθηση ότι η γνώση αποτελεί το σημαντικότερο πλεονέκτημα, το Πρόγραμμα της Citi για την Οικονομική Εκπαίδευση αποτελεί μία πρωτοβουλία που εκτείνεται στα γραφεία της σε όλο τον κόσμο για την αναγνώριση, υποστήριξη και εφαρμογή δράσεων με στόχο να παράσχουν σε άτομα, οικογένειες και οργανισμούς τη γνώση που απαιτείται για να λαμβάνουν σωστές οικονομικές αποφάσεις.

 

Η 10ετής δέσμευση της Citi για την εκπαιδευτική ενίσχυση με 200 εκατομμύρια Δολάρια επικεντρώνεται σε τρεις τομείς: την Προσωπική Οικονομική Εκπαίδευση, την Οικονομική Εκπαίδευση για Μικρές Επιχειρήσεις και την Θεσμική Οικονομική Εκπαίδευση.

 

Επιπλέον πληροφορίες για το συνολικό και τα επιμέρους προγράμματα Οικονομικής Εκπαίδευσης, καθώς και για τη συμβολή του Citi Foundation είναι διαθέσιμες στη διεύθυνση http://financialeducation.citigroup.com.

 

INFO

Η Citibank στην Ελλάδα

Η Citibank εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα το 1964 αρχικά για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του Ναυτιλιακού και του Τομέα των Μεγάλων Επιχειρήσεων (Corporate).

 

Τη δεκαετία του ’80 ξεκίνησε η επέκταση στη Λιανική Τραπεζική.

 

Σήμερα διατηρεί ηγετική θέση στη χώρα στους τομείς: Κάρτες, Citigold Personal Banking, Παγκόσμιες Υπηρεσίες Συναλλαγών, Θεματοφυλακή, Ανάδοχοι ελληνικών ομολόγων, Αγορές Συναλλάγματος, εμπορευμάτων και παραγώγων.

 

H Citibank διαθέτει 37 καταστήματα στην ελληνική αγορά.

 

Για επιπλέον πληροφορίες: www.citibank.gr

 

Citi

Η μητρική εταιρεία Citi αποτελεί μία τράπεζα παγκοσμίου βεληνεκούς και κύρους με 200 εκατομμύρια πελάτες και παρουσία σε περισσότερες από 160 χώρες.

 

H Citi παρέχει μία ευρεία σειρά χρηματοοικονομικών προϊόντων και υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της λιανικής τραπεζικής και των πιστωτικών, εταιρικών, επενδυτικών υπηρεσιών, των υπηρεσιών θεματοφυλακής, παγκοσμίων συναλλαγών και διαχείρισης κεφαλαίου για ιδιώτες, εταιρείες, κυβερνήσεις και οργανισμούς.

 

Για επιπλέον πληροφορίες: www.citigroup.com | Twitter: @Citi | YouTube: www.youtube.com/citi |

Blog: http://new.citi.com | Facebook: www.facebook.com/citi | LinkedIn: www.linkedin.com/company/citi

 

Ελληνικό Παιδικό Μουσείο

Το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο είναι μη κερδοσκοπικό σωματείο, κοινωφελούς χαρακτήρα. Ιδρύθηκε το 1987 στην Αθήνα, με σκοπό να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν όλο τους το δυναμικό, ώστε να γίνουν πολίτες οι οποίοι με σεβασμό στην ατομικότητά τους θα αποκτήσουν και κοινωνική συνείδηση.

 

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα αποτελούν για το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο τον κορμό της λειτουργίας του από τη στιγμή της ίδρυσής του.

 

Είναι αποτέλεσμα διεπιστημονικής συνεργασίας και στηρίζονται στις ενεργητικές μεθόδους μάθησης.

 

Σκοπός των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου είναι η εξέλιξη των ικανοτήτων κάθε παιδιού ενθαρρύνοντας τη συμμετοχή, την κριτική σκέψη, την πρωτοβουλία και τη δημιουργικότητα.

Σχετικά Άρθρα