Εθνικός Διαγωνισμός «ECOTROPHELIA 2011» : Η Δύναμη της Συνεργασίας.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ – Άρθρο Προέδρου ΣΕΒΤ, κ. Ευάγγελου Καλούση.

 

Oι έννοιες της καινοτομίας, της συνεργασίας, και της ομαδικότητας υπήρξαν ανέκαθεν από τις κινητήριες δυνάμεις της εξέλιξης και της προόδου.

 

Πρόκειται για μια αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα, που αποδείχθηκε αληθινή, για άλλη μια φορά περίτρανα από τα αποτελέσματα του Ευρωπαϊκού Διαγωνισμού Καινοτόμων Προϊόντων Διατροφής ECOTROPHELIA 2011, στον οποίο η Ελλάδα με το προϊόν “ Da Vero – Eco Seafood Cold Cuts ” κατέκτησε ομόφωνα την 1η θέση!

 

Το γεγονός αυτό αποτελεί μια μεγάλη διάκριση για την Ελλάδα και τον ΣΕΒΤ!

 

Με πρωτοβουλία του ΣΕΒΤ, που διοργάνωσε τον Εθνικό Διαγωνισμό για 1η φορά στη χώρα μας, η Ελλάδα συμμετείχε και στον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό και κατάφερε όχι απλά να ξεχωρίσει αλλά να κατακτήσει την πρώτη θέση και να αποσπάσει συνάμα τα θετικότερα σχόλια, αναδεικνύοντας έτσι τη δυναμική των νέων Ελλήνων Επιστημόνων του Κλάδου των Τροφίμων και τη συμβολή και υποστήριξη του ΣΕΒΤ στις καινοτομίες της νέας γενιάς.

 
Στο πλαίσιο του εθνικού διαγωνισμού, ο ΣΕΒΤ κάλεσε φοιτητές όλων των βαθμίδων των τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και ερευνητικών ινστιτούτων της Ελλάδας να αναπτύξουν πρωτοποριακά προϊόντα διατροφής, που να παρουσιάζουν και στοιχεία οικολογικής καινοτομίας.

 

Στο διαγωνισμό ομάδες φοιτητών από 8 Πανεπιστήμια μετά από πολύμηνη εργασία παρουσίασαν τα καινοτόμα προϊόντα τους στην Εθνική Επιτροπή.

 

Η ομάδα από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο έλαβε την υψηλότερη βαθμολογία και αναδείχθηκε νικήτρια του Εθνικού Διαγωνισμού τον Σεπτέμβριο του 2011, ενώ ακολούθως τον Οκτώβριο του 2011 κατέκτησε και την 1η θέση στον αντίστοιχο Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό.

 

Επιλέγοντας να γίνει μέρος του θεσμού του ECOTROPHELIA, που μετρά ήδη δώδεκα χρόνια ζωής στη Γαλλία, ο ΣΕΒΤ ως επίσημο όργανο εκπροσώπησης των κοινών θέσεων και απόψεων της Ελληνικής Βιομηχανίας Τροφίμων αισθάνθηκε ότι δίνει σάρκα και οστά σε μια ιδέα που αποτελεί πάγια προτεραιότητα του κλάδου στο σύνολό του.

 

Αναφέρομαι φυσικά στην επένδυση στην έρευνα και στην στήριξη της νέας γενιάς για την γέννηση και εφαρμογή καινοτόμων προτάσεων, που αποτελούν βασικά εφόδια για να μπορέσουν σήμερα οι ελληνικές επιχειρήσεις να καλύψουν τις ολοένα αυξημένες απαιτήσεις των καταναλωτών για προϊόντα, που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες τους και συμβάλλουν στη διατήρηση της καλής υγείας.

 

Ο κλάδος των τροφίμων είναι ένας ταχέως αναπτυσσόμενος κλάδος, που επηρεάζεται σαφώς από την παγκοσμιοποίηση και τις διαρκώς εξελισσόμενες τεχνολογίες, τις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών ως προς την ποιότητα και τα χαρακτηριστικά των προϊόντων, αλλά και την αυξανόμενη ανάγκη για ποιοτικότερα, ασφαλέστερα, καινοτόμα και φθηνότερα τρόφιμα.

 

Οι εξελίξεις στον τομέα της διατροφής τρέχουν με ταχύτατους ρυθμούς και εμείς οφείλουμε να είμαστε προετοιμασμένοι για να ανταποκριθούμε σε κάθε νέο δεδομένο.

 

Τη συνεχή πρόοδο που απαιτείται μπορούμε να την πετύχουμε μόνο μέσα από τη συνεργασία και επικοινωνία μεταξύ των επιχειρήσεων του Κλάδου των Τροφίμων και της ακαδημαϊκής και ερευνητικής κοινότητας.

 
Το πλαίσιο αυτό, που καθίσταται ακόμη πιο απαιτητικό δεδομένης της παρούσας οικονομικής συγκυρίας, επιβάλλει την εντονότερη συνεργασία αυτών των «δυνάμεων» με τη νέα γενιά, τα αυριανά στελέχη μας, προκειμένου ο κλάδος μας να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητα που ανέκαθεν τον χαρακτήριζε.

 

Εξάλλου, είναι αυτή ακριβώς η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας που, μαζί με την ενίσχυση της εξωστρέφειας και την καινοτομία, μπορούν να φέρουν την ανάπτυξη, η οποία και αποτελεί ουσιαστική προϋπόθεση για την έξοδο της χώρας από την κρίση.

 

Οι παραπάνω στόχοι – της ανταγωνιστικότητας, της εξωστρέφειας και της καινοτομίας – αποτελούν παραδοσιακά τους άξονες δράσης της Ελληνικής Βιομηχανίας Τροφίμων και η συνεργασία όρο εκ των ων ουκ για την επίτευξή τους.

 

Αυτό συνιστά για εμένα προσωπικά και το βασικότερο συμπέρασμα, το χρησιμότερο «δίδαγμα» από την πρώτη άκρως επιτυχημένη συμμετοχή μας στο διαγωνισμό ECOTROPHELIA: Όσο και αν η ατομική πρωτοβουλία αποτελεί συχνά το έναυσμα για την πρόοδο, αυτή πάντα τελικά έρχεται μέσα από την θέληση για δημιουργία, την κοινή προσπάθεια και την ομαδικότητα.

 

Και αυτό είναι το μήνυμα που με τη διάκρισή τους μας πέρασαν οι Έλληνες φοιτητές-νικητές του ECOTROPHELIA 2011 για να μας συντροφεύει, ιδιαίτερα σε αυτές τις δύσκολες στιγμές: πως, συχνά ενάντια σε κάθε πιθανότητα, η δύναμη της προσπάθειας μπορεί να κάνει τη διαφορά και να αλλάξει όλα τα δεδομένα.

 

Ελπίζουμε πως ο διαγωνισμός θα αποτελέσει ένα πραγματικό φυτώριο ιδεών για τη βιομηχανία μας και προσβλέπουμε σε ακόμα περισσότερες συμμετοχές στο φετινό διαγωνισμό.

 

 

Σχετικά Άρθρα