Oι πρωταγωνιστές μίας παγκόσμιας καινοτομίας

«Nοοτροπία επικεντρωμένη στο πώς μπορώ να πετύχω κάτι, και όχι τι δυσκολίες θα αντιμετωπίσω για να το πετύχω»

Από Π.Τσακιρίδη

« Αυτό που λέτε δεν γίνεται »! ήταν η καταληκτική απάντηση πολυάριθμων ειδικών.

Η συζήτηση –μία από τις πολλές -είχε διαρκέσει σχεδόν όλη την ημέρα.

Στο τραπέζι συσκέψεων τα δύο αδέλφια o Δημήτρης και o Αλέξανδρος Στρατάκης (δεξιά και αριστερά στην φωτο αντίστοιχα) και απέναντί τους ειδικοί επί θεμάτων διατροφής.

Τα θέματα ήταν η αναζήτηση μιας εναλλακτικής γευστικής πρότασης και ο σχεδιασμός μίας σειράς προϊόντων για μια συνειδητοποιημένη κατηγορία καταναλωτών, που θα απαντούσε και στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το 1% του πληθυσμού παγκοσμίως με δυσανεξία στην γλουτένη αλλά ταυτόχρονα και η παραγωγή υγιεινών διατροφικών προϊόντων με συγκριτικό πλεονέκτημα.
Οι δύο νέοι επιχειρηματίες επιμένουν, βλέπουν κάτι σημαντικό, το ένστικτο παλεύει με την αδρεναλίνη, το τεστ της επιμονής στο όραμά τους διεκδικεί την ολοκλήρωσή του.

Αυτοί έπρεπε να αποδείξουν από ποιο υλικό είναι φτιαγμένα τα όνειρά τους.

Αυτό το υλικό που αποτελείται από πίστη στον σκοπό, λαχτάρα δημιουργίας.

Τα δύο αδέλφια δεν ήθελαν να κάνουν απλά κάτι, ούτε συζητήσεις επικεντρωμένες στο πρόβλημα-αλλά στη λύση.

Δεν παίζουν με υλικά για να περάσουν την ώρα τους.

Κολυμπούν στα βαθιά με μια πρωτόγνωρη λαχτάρα ολοκλήρωσης ενός οράματος, μιας εταιρίας που θα ανατρέψει όλα τα συμβατικά κλισέ σε μια σειρά προϊόντων για μια ειδική κατηγορία ανθρώπων, αλλά και για όσους επιζητούν υγιεινή διατροφή.

Μια εταιρία που θα ξεφύγει από τα κλισέ, θα αποτελεί συνώνυμο της επιτυχίας, θα ορίζει τους κανόνες σε μια νέα αγορά που θα την δημιουργήσουν οι ίδιοι.

Μάτωσαν και πειραματίστηκαν.

Απέρριψαν ευκολίες και προκάλεσαν δυσκολίες με στόχο να ανοίξουν τον δικό τους δρόμο.

Έλυσαν προβλήματα ένα προς ένα.

Η επιτυχία ήρθε και την χρεώνονται εξ ολοκλήρου οι ίδιοι.

Έφεραν την επανάσταση σε ένα τομέα και ένα κλάδο, που τους οδήγησε σε μια παγκόσμια καινοτομία, που ανέδειξε μια περιουσιακή υπεραξία πρωτόγνωρη σε ένα μυστικό επιτυχίας.

Η αγορά είναι δική τους-ο ουρανός ως όριο κατέγραψε δύο καθαρόαιμα ατίθασα επιχειρηματικά μυαλά, δύο επαναστάτες της καινοτομίας, τοποθετώντας την εταιρία τους δίπλα σε άλλες εξαιρετικές επιτυχίες ανθρώπων με ένα κοινό χαρακτηριστικό: το πάθος της δημιουργίας με τον δικό τους μοναδικό τρόπο.

Χαρείτε τους.

•«Σκεφτείτε καθαρά για να γίνει απλό» *

Ο Δημήτρης καταλαβαίνει ότι η ώρα της υπέρβασης όλων των εμποδίων, και του τείχους των αρνητικών απαντήσεων στο όραμα που περιέγραφε, είχε φθάσει, και αυτός συνεπής στο ραντεβού, σηκώνει τα μανίκια και αρχίζει να δουλεύει πάνω σε αυτό που δεν γινόταν. Αυτοί όμως θα πραγματοποιούσαν το όραμά τους.

Ύβρις στους ειδικούς; άγνοια; τρέλα; Τίποτε από όλα αυτά.

Δυνατό DNA πίστης και ένα ατίθασο πνεύμα επίπονης άσκησης και πλήρους ανατροπής των κανόνων.

Εάν οι στέρεες αξίες και η πειθαρχημένη στάση ζωής, που αποτελούν την μαγιά δύο πεισματάρηδων νέων επιχειρηματιών, περιέχει και την απόρριψη της κατεστημένης –επικρατούσας άποψης και μπολιαστεί με πίστη σε ένα όραμα, όλα είναι δυνατά.

Σε ένα χαρτί σχεδιάζει το ανθρωποκεντρικό πρωταρχικό όραμά του.

Εταιρικό με σαφήνεια, προϊοντικό με διάθεση προσφοράς.

Πώς η επιχειρηματική αντίληψη ενός νέου οραματιστή και η νοοτροπία μιας ευέλικτης μονάδας που θέλουν να αρχίσουν, θα απαντήσει στο πρόβλημα της γλουτένης, άρα και εκατοντάδων συνανθρώπων του;

Δεν είναι εξίσωση, είναι πρόκληση.

Δεν είναι άψυχο πλάνο κερδοφορίας, είναι προσφορά στο κοινωνικό σύνολο.

Και ως τέτοια απαιτεί την υπέρβαση μέσων, σκοπού και αντιλήψεων.

Το αρχικό χειρόγραφο περίγραμμα του κειμένου, το αφήνει στο τραπέζι και με μια ξαφνική κίνηση ανοίγει το παράθυρο για λίγο καθαρό αέρα.

Εκεί, μπροστά του, ανοίγουν τα φτερά της επιμονής, της δίδυμης αδελφής της πίστης.

Εκεί, αυτός βλέπει με τα μάτια της ψυχής το όραμά του, σχεδιάζει τις γραμμές παραγωγής, το λογότυπο, τις εργαστηριακές μελέτες βήμα-βήμα,τα μερίδια αγοράς.

Εκείνη την ημέρα, εκείνο το βροχερό απόγευμα, στο Κιλκίς , δύο νέοι επιχειρηματίες, άνοιξαν μια νέα αγορά, κατήργησαν τα σύνορα, σε μία επίδειξη ηγετικών προσόντων και κοινωνικής προσφοράς για όλο τον κόσμο.

Μάτωσαν αλλά την προσδιόρισαν και την επέβαλαν.

Το πίστεψαν πρώτα και μετά το είδαν να υλοποιείται.

Η σειρά προϊόντων δεν είναι άψυχο brand-είναι αντίληψη ζωής για ένα φιλικό προς τους ανθρώπους υγιεινό τρόπο διατροφής που προσθέτει αξία.

Είναι ένας τρόπος θέασης μιας υγιεινής ζωής .

Είναι ένας καθημερινός χαιρετισμός, μία αντίληψη προσφοράς, ένα χαμόγελο ειλικρινές.

Είναι μια εικόνα πολιτισμού που περιέχει μήνυμα ζωής.

(* Steve Jobs)

•”Tα ανθρωποκεντρικά προϊόντα που κέρδισαν 20 χώρες”

Ο Δημήτρης Στρατάκης Διευθύνων Σύμβουλος της U&S UNISMACK A.B.E.E.- ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (brand name: Wellaby’s), η οποία ιδρύθηκε το 2006 στη ΒΙ.ΠΕ. Κιλκίς, μιλά στην mywaypress.gr με αφοπλιστική ειλικρίνεια.

Ένας νέος επιχειρηματίας ανοικτών οριζόντων, άμεσος, διαθέσιμος, που σε κερδίζει γρήγορα, σε μια συζήτηση χωρίς προαπαιτούμενα, με τα πρότυπα ανθρωποκεντρικά προϊόντα να είναι η ψυχή του οράματός του.

Η καθημερινότητά του τρέχει με ιλιγγιώδη ταχύτητα σε 4 ηπείρους, και συντίθεται από δεκάδες email και συμφωνίες με περίπου 20 διαφορετικές χώρες, διπλάσιο αριθμό υποψηφίων χωρών για ανάπτυξη, συζητήσεις για νέους χώρους διανομής με ενδιαφερόμενες εταιρίες κολοσσούς, πολύπλοκες νέες δοκιμές και εντατικές έρευνες για νέα προϊόντα για την ελληνική αγορά, μία ένταση στο maximum που συμπληρώνεται από τον αδελφό του Αλέξανδρο, Εμπορικό Διευθυντή της και συμπολεμιστή του.

Τα βιβλία που έχει ο Δημήτρης είναι όλα business και εξαιρετικά inspirational, κυρίως σε μορφή audio books στο αυτοκίνητο, στις διαδρομές από το γραφείο στο σπίτι.

Ξεχωρίζουμε το Steve Jobs Biography, τοThe Google Plex, το Lean Start up τού Εric Ries, για ένα μοντέλο επιχειρηματικότητας που αποτελεί και κίνημα έχοντας αποκτήσει δυναμική σε επίπεδο μοντέλου επιχειρείν, που δείχνει πώς, με τις λιγότερο δυνατές επενδύσεις, με την προσπάθεια και τον προσωπικό χρόνο, να καταφέρνεις να ελαχιστοποιείς το ρίσκο για να επιτυγχάνεις το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Εκτός από αυτά υπάρχει και το1Q84 του Murakami στις επιλογές του, όταν δεν αφήνει τους αυτοσχεδιασμούς της αγαπημένης του Τζαζ μουσικής να τον μεταφέρουν νοερά στο διεθνοποιημένο περιβάλλον των business, κάτι που αποδεικνύει και σημειολογικά την προσαρμοστικότητά του στις εναλλαγές τοπίων, χωρών και συνηθειών, με ένα ήρεμο tempo, που θυμίζει τον σταθερό ρυθμό της διαχρονικής πάλης των κατακτήσεων ενός επίμονου νέου ανθρώπου.

•”Το ξεκίνημα του πατέρα και τα γονίδια της τόλμης”

Ο πατέρας τους Γιώργος κατάγεται από το χωριό Φιλώτας Φλωρίνης, με ρίζες των γονιών του από την Μ.Ασία, από την οποία ήρθαν πρόσφυγες και ξαναδημιούργησαν την ζωή τους.

Ο κ.Γιώργος Στρατάκης είχε την δική του επιτυχημένη επαγγελματική διαδρομή επί δεκαετία, ως Εμπορικός και Γενικός Διευθυντής στην ΜΕΒΓΑΛ, όπου κατά γενική ομολογία απογείωσε τις πωλήσεις και ισχυροποίησε την θέση της στην ελληνική αγορά.

Το 1993 αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί ως επιχειρηματίας, και ιδρύει στην ΒΙΠΕ Σίνδου, την Cibus, μια πρότυπη μονάδα αρτοβιομηχανίας , σε μία εποχή που -εν μέρει- είχε ξεκινήσει η απελευθέρωση της αγοράς άρτου, επιτρέποντας την διάθεση του φρέσκου ψωμιού σε αλυσίδες super market.

Η επιτυχημένη πορεία της Cibus κινεί το ενδιαφέρον της ΚΑΤΣΕΛΗΣ που μεταφράζεται σε μια επενδυτική συμμετοχή της, και στην από κοινού ανάπτυξη μιας μονάδας με δυνατότητα παραγωγής 6 τόνων φρέσκου ψωμιού ημερησίως καθώς και σειρά άλλων προϊόντων.

Το 2001 υλοποιείται συγχώνευση των δύο εταιριών με την οικογένεια Στρατάκη να διατηρεί το management του Βusiness Unit της Βορείου Ελλάδος ισχυροποιώντας περαιτέρω την εδραίωσή της.

Το 2007 η οικογένεια Στρατάκη όντας μέτοχοι πλέον, λόγω της συγχώνευσης, με την Κατσέλης ΑΒΕΕ, αποφασίζει την έξοδό της από το σχήμα, και οργανώνει πυρετωδώς τις διαδικασίες της νέας της προσπάθειας που φέρει τον τίτλο Unismack.

Η ενεργός εμπλοκή των δύο αδελφών Στρατάκη στην μέχρι τότε πορεία του πατέρα τους, λόγω της θητείας τους στην οικογενειακή επιχείρηση, τους είχε τροφοδοτήσει με πολύτιμες εμπειρίες και παραστάσεις της σκληρής μάχης του επιχειρείν είτε με αφορμή συζητήσεις από τα κυριακάτικα οικογενειακά τραπέζια είτε μέσω της καθημερινής ενασχόλησης στην ίδια την εταιρία.

Οι παππούδες από μια ασπρόμαυρη φωτογραφία σίγουρα βλέπουν, και είναι σαν να μεταφέρουν ένα απαλό χάδι, μια νοερή αγκαλιά κουράγιου, το χαμόγελό τους, σκληραγωγημένοι οι ίδιοι σε δύσκολα χρόνια και υπεύθυνοι για το γονίδιο της επιμονής και της πίστης σε ένα σκοπό.

•«Η αποτυχία δεν αποτελεί επιλογή μας!» ή Διανομή ψωμιού ώρα 3 το πρωί

«Η καλύτερη ίσως ατάκα στην ταινία Απόλλων 13 ειπώθηκε από τον Γιουτζίν Κραντζ, τον επικεφαλής του επίγειου σταθμού ελέγχου της ΝΑΣΑ.

Όταν οι άλλοι γύρω του άρχισαν να σκέφτονται την πιθανότητα να χάσουν το διαστημόπλοιο και τους αστροναύτες, αυτός έδωσε θάρρος σε όλους, ανακοινώνοντας με δυνατή φωνή ότι:

« Η αποτυχία δεν αποτελεί επιλογή μας!»-( Από το βιβλίο Τα 21 Μυστικά, του Brian Tracy, εκδόσεις Θέσις )

Ίσως με μια μεταφορική έννοια, ο Γιώργος Στρατάκης θα έλεγε τα ίδια στα δύο παιδιά του, ξεκινώντας με ένα άλλο « ψήσιμο », διαβλέποντας την ωριμότητα και την υπευθυνότητά τους σε δύσκολες συνθήκες.

Οι πρώτες ασκήσεις θάρρους, το επίπονο ζύμωμα με τον συνεχή πρωταθλητισμό των business, το σηματοδοτούν οι πρώτες εργασιακές θέσεις τους, που περιελάμβαναν όλη την ιεραρχική κλίμακα, από οδηγοί φορτηγών μέχρι τις πωλήσεις και την διανομή ψωμιού στις 3 το πρωί στα super market της Θεσσαλονίκης, για να φθάσουν δικαιωματικά μέχρι την διοίκηση της εταιρίας.

Ταυτόχρονα με τις σπουδές τους, η πρακτική ενασχόλησή τους με την καθημερινή δουλειά ήταν ένα διαφορετικό και απαιτητικό πανεπιστήμιο εμπειρίας, που οδηγούσε στο πολύτιμο πτυχίο της χρήσιμης εμπειρίας, όξυνε τις αντιλήψεις και δημιουργούσε προσλαμβάνουσες παραστάσεις επιχειρείν σε συνθήκες αληθινής δράσης.

 
Wellaby’s- Living Well. Tasting Great.

Μέχρι και σήμερα η ανάπλαση αυτών των παραστάσεων τους οδηγεί σε νέες κορυφές, ανήσυχα επιχειρηματικά πνεύματα όπως είναι και οι δύο, μπολιασμένοι με το υγιές μικρόβιο της δημιουργίας.

Όπως τονίζει στην συζήτησή μας ο Δημήτρης, «μας εξιτάρει και εμένα και τον αδελφό μου, πάρα πολύ το να δημιουργούμε κάτι καινούριο από το πουθενά, από το τίποτα.

Η επιχειρηματικότητα μπήκε στο αίμα μας από την ζύμωση των προκλήσεων όλα αυτά τα χρόνια, παλεύοντας με τις δυσκολίες αλλά κυρίως με το κέρδος που έχεις σε επίπεδο συναισθημάτων, όταν βλέπεις κάτι για το οποίο έχεις παλέψει πολύ να φέρνει αποτελέσματα.»

Με την παρότρυνση του πατέρα τους και την συμβουλευτική παρουσία του στα αρχικά στάδια της οργάνωσης, η Unismack, η εταιρία – κόσμημα για τους γνώστες των διατροφικών αναζητήσεων, καταλαμβάνει σύντομα μια επίζηλη θέση σε ένα απαιτητικό κομμάτι της αγοράς.

Με την πρωτοβουλία των ενεργειών και της διοίκησης να ανήκει στους ίδιους, την πολύτιμη παρακαταθήκη της εμπειρίας από τις προηγούμενες εταιρίες και με μια καλοδουλεμένη ομάδα εργασίας, αρχίζει η προσεκτικά σχεδιασμένη απογείωση, βήμα προς βήμα, της Unismack.

•”Το στρατηγικό πλεονέκτημα του χαμόγελου”

Η εταιρία έχει καταφέρει να γίνει συνώνυμη της υγιεινής διατροφικής επιλογής με όλη την σειρά των προϊόντων Wellaby’s.

Μια εταιρική φιλοσοφία απαράβατης γευστικής ποιότητας η οποία αποτελεί δομικό συστατικό στοιχείο της.

Έχει καταφέρει να χτίσει μια σχέση εμπιστοσύνης με δύο μεγάλες κατηγορίες καταναλωτών: αυτών με δυσανεξία στην γλουτένη αλλά να αποτελεί και μια ξεχωριστή, φιλική εικόνα γευστικών σνακ που μπορεί να χαρεί και ο οποιοσδήποτε.

Τα βασικά ανταγωνιστικά brand παγκοσμίως, που είναι προσανατολισμένα στα προϊόντα gluten free, έχουν επικοινωνηθεί στο κοινό ως ένα αυστηρά φαρμακευτικό είδος που απωθεί.

Η ευφυΐα των δύο επιχειρηματιών αναμόρφωσε αυτήν την απωθητική εικόνα, μεταβάλλοντας τους όρους παραγωγής και αποκομίζοντας ένα σημαντικό περιουσιακό στρατηγικό πλεονέκτημα.

Η επώνυμη ζήτηση από τόσο διαφορετικούς καταναλωτές έχει ένα κοινό γνώρισμα με πολλαπλασιαστικά οφέλη: την αναγνωρισιμότητα των brand name Wellaby’s, και την υπεραξία που προσθέτει στα οικονομικά μεγέθη της Unismack.

Το αντικείμενο δραστηριότητάς της, αφορά την παραγωγή και διάθεση προϊόντων σνακ (π.χ. κράκερ, μίνι κράκερ, και cheese ups) σε εναλλακτικές γεύσεις.

Τα προϊόντα της εταιρίας δεν περιέχουν γλουτένη (gluten free) και σε συνδυασμό με την εξαιρετική γεύση τους και τα θετικά διατροφικά χαρακτηριστικά τους αποτελούν πρόταση για το καταναλωτικό κοινό που επιλέγει συνειδητά υγιεινή διατροφή.

Η παρουσία της Unismack σε 20 περίπου χώρες και σε 4 ηπείρους επιβεβαιώνει την προωθητική δύναμη της διαφοροποίησής της.

Με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης να τρέχουν με μία τάξη μεγέθους του 150% , και τζίρο να προσεγγίζει τα 3 εκ € , η ανοδική πορεία οδηγεί σε νέα δεδομένα.

Η UNISMACK εξάγει το 98% σχεδόν των προϊόντων της σε αγορές του εξωτερικού (π.χ. Ηνωμένο Βασίλειο, Η.Π.Α., Αυστραλία, Σλοβακία, Γερμανία, Νότια Αφρική Σκανδιναβικές χώρες, κλπ) με το 70% των εξαγωγών της να πραγματοποιούνται σε Αγγλία, ΗΠΑ και Αυστραλία.

Στις αγορές αυτές τα προϊόντα της Εταιρίας βρίσκονται στις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ-μάρκετ (π.χ. Tesco, Sainsbury, Asda, Wholefoods, κλπ), σε ειδικά καταστήματα τροφίμων καθώς και σε άλλα επιλεγμένα σημεία πώλησης (π.χ. Marks & Spencer – Ηνωμένο Βασίλειο).

Στην Ελλάδα η σειρά προϊόντων της Εταιρίας με το brand name Wellaby’s διατίθενται σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ-μάρκετ (π.χ. ΑΒ, Θανόπουλος, κλπ) καθώς και σε ειδικά καταστήματα τροφίμων.

•”Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της παγκόσμιας καινοτομίας”

Αποτελεί κοινή πεποίθηση σε όλους πλέον ότι οι δύο αυτοί νέοι οραματιστές πιστεύουν ότι η γευστική απόλαυση αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα όλων, χωρίς αποκλεισμούς.

Η βεβαιότητα αυτή γέννησε μια νέα αντίληψη και δημιούργησε τους όρους μίας νέας προσέγγισης με ένα καταναλωτικό κοινό υψηλών απαιτήσεων.

Η οραματική αυτή αντίληψη προήλθε από ένα ερώτημα τροποποιημένης θέασης που συνοψίζετε στην έκφραση: «γιατί όχι;»

Γιατί όχι λοιπόν, αυτό το κοινό να περιορίζεται σε επιλογές διατροφικού γκέτου, και να μην απενοχοποιηθεί με μια άλλη πρόταση αυστηρών συστατικών με… χαμόγελο;

Γιατί όχι αυτά τα προϊόντα να μην είναι εύκολα προσβάσιμα και σε μαζικούς χώρους πλην των φαρμακείων;

Μπορεί το « γιατί όχι; » να δημιουργήσει μια παγκόσμια καινοτομία, να αθροίσει μια υπεραξία και να αποτελέσει περιουσιακό κεφάλαιο –και όχι μόνο;

Γιατί όχι; Έγινε! Με πραγματικό τυρί ως κύριο συστατικό!

Με πολύχρονες εντατικές έρευνες και ειδικό τμήμα ανάπτυξης, δημιουργήθηκαν μέσω μίας πρωτοφανούς σε ανθρωποώρες, πολυσύνθετης, πρότυπης και εξαιρετικά περίπλοκης διαδικασίας παραγωγής, τα ‘Cheese Ups’ και όλη η σειρά των νέων προϊόντων.

Το μοναδικό προϊόν στον κόσμο που παράγεται από 43% πραγματικό τυρί!

 
Ειδική αποκλειστική μονάδα παραγωγής

Η διασφάλιση αυτών των υψηλών προδιαγραφών ποιότητας προϊόντων Wellaby’s αποτελεί στρατηγική επιλογή και βασική καθημερινή προτεραιότητα.

Η παραγωγή τους γίνεται στην ειδική, ιδιόκτητη μονάδα της εταιρίας στη ΒΙ.ΠΕ. Κιλκίς, όπου παράγονται αποκλειστικά προϊόντα χωρίς γλουτένη, αποκλείοντας έτσι το ενδεχόμενο διασταυρούμενης μόλυνσης από συστατικά που περιέχουν γλουτένη.

Το εργοστάσιο είναι πιστοποιημένο με τα αυστηρότερα διεθνή στάνταρτ: ISO 22000, IFS και BRC και έχει άδεια παραγωγής προϊόντων ειδικής διατροφής με τη μορφή: τρόφιμα ελεύθερα γλουτένης, από τον ΕΟΦ (Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων).

 
Διεθνής επιβράβευση

Η επιβράβευση περιλαμβάνει πολυάριθμα βραβεία ποιότητας διεθνών φορέων και οργανισμών διεθνούς κύρους , όπως το Βραβείο καλύτερου προϊόντος για τα ‘Cheese Ups’ στην Expo West στο Los Angeles, Βραβείο Εξαιρετικής Γεύσης προϊόντος σε αμερικανική έκθεση, Βραβείο καλύτερου προϊόντος σνακ ελεύθερου γλουτένης σε διεθνή έκθεση στην Αγγλία.

 
Νέα προϊόντα με άρωμα ελληνικό

Στην ελληνική αγορά ο σχεδιασμός προβλέπει στο επόμενο τετράμηνο την δημιουργία και τοποθέτηση σειράς νέων προϊόντων με ενισχυμένα κρίσιμα χαρακτηριστικά που θα αξιοποιούν τον μεσογειακό πλούτο μας.

Με την ολοκλήρωση των πλάνων της η εταιρία θα ενδυναμώσει με διαφοροποίηση στα κανάλια διανομής το πανελλαδικό δίκτυό της.

Η επώνυμη ζήτηση έχει γίνει κατάκτηση ενός εκπαιδευμένου καταναλωτή και αναγκαιότητα και στην Ελλάδα.

•”Κάθε προϊόν Wellaby’s μια παγκόσμια καινοτομία”

Το κοινό χαρακτηριστικό των δύο επιχειρηματιών, αποτελεί η επιμονή στην αντιστροφή όλων των παραδεκτών κανόνων και αντιλήψεων με κοινή επωδό το « δεν γίνεται ».

Αυτή η επίμονη αναζήτηση , το ανατρεπτικό πνεύμα, η περιπέτεια της αναζήτησης του ποιοτικού μοντέλου συστατικών και παραγωγής προϊόντων, του μη συμβιβασμού, η αντισυμβατική νοοτροπία του « όχι, εμείς θα το κάνουμε να γίνει» έχει δημιουργήσει ένα θρύλο γύρω από το όνομά τους-και δικαίως.

Δεν είναι μόνο συνεχιστές μια οικογενειακής παράδοσης, είναι εφευρετικοί, ένας σύγχρονος Οδυσσέας ο καθένας τους, που παράγουν αποτελέσματα.

•”Το όραμα και η νοοτροπία του νικητή”

Χωρίς να υπάρχει η υποδομή σε επίπεδο σπουδών, χωρίς καμία επαφή με την τεχνολογία τροφίμων, οι ειδικοί που συζητούσαν τους έλεγαν συνεχώς ότι « δεν γίνονται αυτά τα προϊόντα που θέλετε, με τον τρόπο που τα θέλετε ».

Το πάθος και η πίστη όμως είναι ισχυρότερα από κάθε κανόνα, η επιμονή μπορεί να καταργήσει κάθε συμβατικό τρόπο σκέψης και να μετουσιώσει σε πράξη το όραμα που είναι χαραγμένο στο βάθος ενός μυαλού, -και εάν συνδυαστεί και με μια επαναστατική αντίληψη, η μάχη είναι κερδισμένη πριν καν δοθεί.

Η απόφαση, σε επένδυση και σε χρόνο, για την παραγωγή σε βιομηχανικό μάλιστα επίπεδο τέτοιων προϊόντων ήταν μονόδρομος.

Μια λεωφόρος προϊόντων άνοιξε –μια αγορά δημιουργήθηκε, μια εταιρία έδωσε δουλειά σε μια τοπική κοινωνία και αναζωογόνησε έναν κλάδο με προίκα μια παγκόσμια καινοτομία.

Ο ζωτικός χώρος της και η καινοτομική αντίληψη ανέτρεψαν όλους τους κανόνες επιχειρείν.

Ποιο είναι αυτό όμως που τους οδηγεί στο να επιμένουν;

« Είναι θέμα νοοτροπίας.

Η επιχειρηματικότητα και η προσπάθεια να είσαι δημιουργικός και να πετύχεις κάτι, ιδιαίτερα σε ένα τόσο αντίξοο περιβάλλον όπως αυτό που αντιμετωπίζουμε σήμερα.

Η νοοτροπία μας είναι επικεντρωμένη στο ότι βλέπω τα πράγματα και λέω πώς μπορώ να πετύχω κάτι, και όχι τι δυσκολίες θα αντιμετωπίσω για να το πετύχω.

Τις δυσκολίες, εάν τις δει κάποιος στο σύνολό τους, σαν πακέτο, πιθανώς αρχίζει και φοβάται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα.

Όταν όμως αυτό αρχίσεις και το σπας σε μικρότερα κομματάκια, την κάθε δυσκολία την αντιμετωπίζεις και προσπαθείς να την ξεπεράσεις με θετική διάθεση ότι θέλω και μπορώ να πετύχω τον στόχο μου.

Η αλήθεια είναι ότι είναι κινητήριος δύναμη για να πετύχεις ».

 
Το ταλέντο του ενστίκτου

« Ταλέντο είναι όταν μπορείς να πετύχεις εξαιρετικά αποτελέσματα , καλύτερα του μέσου όρου σε κάτι, χωρίς να έχεις κατ’ ανάγκη εντρυφήσει σε αυτό, αναφέρει ο Δημήτρης. Και συνεχίζει:

Το ταλέντο στο management μιας επιχείρησης για παράδειγμα δεν μπορεί μόνο να προέλθει από σπουδή βιβλίων ούτε μόνο από εμπειρία.

Είναι αυτό το κάτι παραπάνω που σε κάνει να είσαι καλός σε αυτό που κάνεις γιατί το έχεις και ενστικτωδώς »

Η νοοτροπία αυτή γαλουχήθηκε και με την πατρική παρουσία, την συσσωρευμένη εμπειρία ζωής του πατέρα, σαν σταθερού αγωγού εγρήγορσης, ένα άγρυπνο βλέμμα αγάπης.

Ο ίδιος θυμάται χαρακτηριστικά την μόνιμη επωδό του πατέρα του, μια συμβουλή με κύριο φόντο το « μπορείς ακόμη καλύτερα ».

Όπως χαρακτηριστικά μου αναφέρει, τους παρότρυνε συνεχώς με την χαρακτηριστική φράση: « Μπράβο, ξέρω ότι μπορείς και καλύτερα.

Πάντα μας έσπρωχνε να αποδίδουμε και να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα ακόμη και από πολύ καλά αποτελέσματα που μπορεί να είχαμε »

•«Business Friendly, not Friendly Rhetoric»

Φανατικός υπέρμαχος από άποψη, της επιχειρηματικότητας, ο Δημήτρης δηλώνει την πίστη του στο εμπορικό δαιμόνιο των Ελλήνων σημειώνοντας ότι « Γίνεται και μπορούμε σαν κοινωνία και σαν χώρα να πάμε μπροστά -όσο χαμηλά και να πέσει το περιβάλλον γύρω μου, αυτό το πιστεύω δεν θα μου το αλλάξει »

Ταυτοχρόνως o ίδιος τονίζει ότι καλό είναι να « μην δαιμονοποιούμε την επιχειρηματικότητα και να μην επιλέγουμε να γινόμαστε « επιχειρηματίες εξ ανάγκης »

Ο ίδιος σε ένα άρθρο του, υπό τον τίτλο «Business Friendly, not Friendly Rhetoric»,που είχε δημιουργήσει αίσθηση και συζητήθηκε πολύ, κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις για τα περιβόητα εμπόδια στο επιχειρείν καθώς και μια ενδιαφέρουσα πρόταση για την αξιοποίηση των κεφαλαίων Ελλήνων Ομογενών σε ένα επενδυτικό όχημα που θα επενδύσει σε Έλληνες επιχειρηματίες.

Στο ενδιαφέρον  αυτό άρθρο ο Δημήτρης παρέθετε τα εξής:

“Μια κοινωνία αναπτύσσεται γρήγορα, όταν οι γέροι φυτεύουν δέντρα, στην σκιά των οποίων ξέρουν ότι δεν πρέπει να κάθονται ποτέ “-Ελληνική παροιμία.

«…Η φύση του επιχειρηματία είναι να είμαστε αισιόδοξοι και να ανακαλύπτουμε τρόπους να ξεπερνάμε τα προβλήματα.

Η θλιβερή αλήθεια είναι ότι η επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ελλάδα σημαίνει ότι θα πρέπει να αφιερώνουμε σημαντικό ψυχικό κεφάλαιο και άλλους πόρους για ζητήματα που είναι ως επί το πλείστον άσχετα με την κύρια δραστηριότητά μας.

Πιστεύω ακράδαντα ότι ο δρόμος προς την ανάπτυξη είναι μέσω του ιδιωτικού τομέα.

Είναι καιρός να ξεφύγουμε από την δήθεν φιλική προς τις επιχειρήσεις ρητορική και να αποδείξουμε με συγκεκριμένες ενέργειες ότι είμαστε αποφασισμένοι.

Η Ελλάδα έχει τον πλούτο των νέων, δυναμικών και καλά μορφωμένων ανθρώπων της, οι οποίοι χρειάζονται το κατάλληλο περιβάλλον για να απελευθερώσουν τη δημιουργικότητά τους.

Το κάνουν όταν είναι στο εξωτερικό και δεν έχω καμία αμφιβολία ότι θα το πράξουν και στην Ελλάδα, όταν το περιβάλλον είναι σωστό.

Πώς λοιπόν μπορούμε να δημιουργήσουμε αυτό το περιβάλλον;

Θα ήθελα να προτείνω το εξής.

Απλοποίηση της διαδικασίας ίδρυσης μιας νέας επιχείρησης και να κάνουμε το ίδιο και για το κλείσιμο μιας επιχείρησης.

Κατά προτίμηση, η διαδικασία θα πρέπει να μας απασχολεί μόνο μια-δυο ώρες μέσω του Διαδικτύου.

Κάντε την επιχειρηματικότητα ευκολότερη.

Δημιουργήστε ένα περιβάλλον όπου οι περισσότερες συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων και κυβέρνησης να πραγματοποιούνται μέσω του Διαδικτύου.

… Οι επενδύσεις των venture capital και των angel investment είναι πολύ περιορισμένες και κυρίως λειτουργούν με λάθος αρχές.

Αντί να ζητούν από τους Έλληνες της Διασποράς να αγοράσουν ελληνικά ομόλογα, ζητήστε τους να συγκεντρώσουν τα κεφάλαιά τους σε ένα επενδυτικό όχημα που θα επενδύσει σε Έλληνες επιχειρηματίες.

Η επιμελής χρήση αυτών των ομολόγων δεν θα αποφέρει μόνο καλύτερες αποδόσεις για τους επενδυτές, αλλά θα έχει πολύ μεγαλύτερη επίδραση στην ελληνική οικονομία όχι μόνο στην συγκέντρωση χρημάτων αλλά και στο να εξοφλήσει τα παλαιά χρέη »

•”Το 1% του πληθυσμού της Γλουτένης”

Από το μοντέρνο site της εταιρίας, οι καταναλωτές μπορούν να ενημερωθούν με πολύ αναλυτικό και τεκμηριωμένο τρόπο για το θέμα που τους αφορά.

Σε αυτά αναφέρονται μεταξύ άλλων ότι:

« Τι είναι η γλουτένη;
Η γλουτένη είναι ένα είδος πρωτεΐνης που εμπεριέχεται στη σίκαλη, το σιτάρι και το κριθάρι. Συνεπώς και μέσω της επεξεργασίας βρίσκεται και στους περισσότερους τύπους ψωμιού, δημητριακών, ζυμαρικών και άλλων ειδών βασικής διατροφής.

Παρόλα αυτά, υπάρχουν κάποιες κατηγορίες σιτηρών που δεν περιέχουν γλουτένη, όπως τα σιτηρά ρύζι, καλαμπόκι, αμάραντο, κεχρί, βρώμη κ.α.

Γιατί είναι ‘πρόβλημα’ η γλουτένη;
Η γλουτένη είναι πρόβλημα για τους ανθρώπους που πάσχουν από δυσανεξία στη γλουτένη (κοιλιοκάκη).

Επίσης υπάρχει και ένας σημαντικός αριθμός ανθρώπων που έχουν ευαισθησία στη γλουτένη. Η δυσανεξία στη γλουτένη είναι μια πάθηση που επηρεάζει σημαντικό αριθμό ανθρώπων και πολλοί από αυτούς δεν έχουν καν επίγνωση αυτής της κατάστασης, λόγω έλλειψης πληροφόρησης και της δυσκολίας στη διάγνωση.

Για εκείνους που έχουν κοιλιοκάκη, η γλουτένη δημιουργεί σοβαρά πεπτικά προβλήματα και πρέπει να αποκλειστεί από τη διατροφή.

Μερικά συμπτώματα της κοιλιοκάκης είναι η απώλεια βάρους, παλινδρόμηση, αέρια, φούσκωμα και κοιλιακό άλγος ή κράμπες.

Για τους ανθρώπους που δεν έχουν κοιλιοκάκη, αλλά είναι ευαίσθητοι στη γλουτένη, μερικά από τα κοινά συμπτώματα είναι στειρότητα, αναιμία, κόπωση, έλλειψη διάθεσης και ενέργειας, απουσία ανάπτυξης, οστεοπόρωση και νευρολογικές επιπλοκές.

Είναι γενικά δύσκολο να διαγνωστεί η ευαισθησία ή δυσανεξία στη γλουτένη.

Είναι συχνό το φαινόμενο που αντιμετωπίζουμε μικρά ή μεγάλα θέματα υγείας χωρίς να μπορούμε να τα συνδέσουμε με την παραπάνω κατάσταση, λόγο έλλειψης ενημέρωσης τόσο δικής μας, όσο και από τους γιατρούς. Υπάρχουν και κάποιες άλλες ειδικές συνθήκες που φαίνεται να επωφελούνται από μια δίαιτα χωρίς γλουτένη.

Έχει αποδειχθεί για παράδειγμα ότι πολλά άτομα που πάσχουν από αυτισμό έχουν μεγάλη βελτίωση με δίαιτα ελεύθερη γλουτένης.

Πως μπορώ να κάνω εξετάσεις;
Η διάγνωση της συγκεκριμένης πάθησης (κοιλιοκάκη) μπορεί να είναι δύσκολη, διότι ορισμένα από τα συμπτώματά είναι παρόμοια με εκείνα άλλων ασθενειών.

Γι’ αυτό ακόμα και σήμερα η κοιλιοκάκη είναι κατά πολύ μεγάλο βαθμό υπόδιαγνωσμενη. Αν υποψιάζεστε ότι μπορεί να έχετε δυσανεξία στη γλουτένη, ρωτήστε το γιατρό σας για να εκτελέσει μια εξέταση αίματος.

Εάν τα αποτελέσματα των δοκιμών είναι αρνητικά και υπάρχουν ακόμα υποψίες, πρόσθετες εξετάσεις αίματος μπορεί να χρειαστούν.

Αν οι εξετάσεις αίματος και τα συμπτώματα υποδεικνύουν κοιλιοκάκη, μια βιοψία του λεπτού εντέρου, εκτελείται για να επιβεβαιωθεί η διάγνωση.

Μια διατροφή χωρίς γλουτένη
Οφέλη για όλους !

Yπάρχουν πολλά οφέλη που προκύπτουν από μια διατροφή ελεύθερη γλουτένης.

Μια διατροφή χωρίς γλουτένη είναι συχνά χαμηλή σε υδατάνθρακες.

Το ψωμί χωρίς γλουτένη γίνεται συνήθως από μαύρο αλεύρι ρυζιού, με αποτέλεσμα εξευγενισμένοι υδατάνθρακες (όπως εκείνους που βρίσκονται στο άσπρο ψωμί) να είναι περιορισμένοι.

Ως εκ τούτου, δεδομένου του αρνητικού στίγματος που συνδέεται με μια διατροφή πλούσια σε υδατάνθρακες, τα άτομα που ακολουθούν μια δίαιτα ελεύθερη γλουτένης έχουν πολυάριθμα οφέλη υγείας όπως: σημαντική απώλεια βάρους, μείωση της χοληστερίνης και αύξηση της ενέργειας τους!

Πρέπει να είστε προετοιμασμένοι βέβαια ότι μια διατροφή χωρίς γλουτένη είναι σχετικά δύσκολη, καθώς θα πρέπει να τροποποιήσετε τη διατροφή σας και να εξαλείψετε από αυτήν πολλά κοινά τρόφιμα.

Η γλουτένη είναι ένας συνδυασμός από φυτικής προέλευσης πρωτεΐνες που υπάρχουν σε προϊόντα που περιέχουν σιτάρι και πολλά προϊόντα που περιέχουν βρώμη ή κριθάρι.

Είναι η ουσία που κάνει αλεύρι κολλώδες και δίνει τη σταθερότητα στα κέικ, τα ψωμιά, τις κρούστες, κ.λπ.

Οι περισσότεροι άνθρωποι με κοιλιοκάκη δεν μπορούν να αφομοιώσουν τη γλουτένη κατάλληλα.

Μια δίαιτα χωρίς γλουτένη δεν είναι μόνο ευεργετική στους ανθρώπους που πάσχουν από κοιλιοκάκη.

Μπορεί επίσης να ωφελήσει πολλούς ανθρώπους που πάσχουν από πνευματική κούραση, αρθραλγίες, και νευρολογικές διαταραχές.

Τι να αποφεύγετε
Κοινές τροφές που περιέχουν γλουτένη: Ψωμί, ζυμαρικά, μπισκότα, κράκερ, δημητριακά, πίτσα, ψωμί σίκαλης ή αλεύρι, ψωμί, ψωμί ψίχουλα, κριθάρι (συμπεριλαμβανομένων βύνη, βύνη ποτά, εκχυλίσματα βύνης), παναρισμένο τρόφιμα, σιτάρι (αλεύρι σίτου, το σιμιγδάλι, σιτηρό kamut).

Τρόφιμα που να προσέχετε
Δημητριακά, σάλτσες ειδικά τη σάλτσα σόγιας, σάλτσα τσίλι, υδρολυμένη φυτική πρωτεΐνη, σούπες, καρυκεύματα μείγματα, meadications, γλυκόριζα, φυτικά συμπληρώματα, βύνη ξίδι, παρασκευασμένα frostings κέικ, ψήσιμο ψεκασμούς.

 
Τρόφιμα που να απολαμβάνετε άφοβα!
Φρούτα και τα λαχανικά, γαλακτοκομικά προϊόντα, πλούσια σε πρωτεΐνες τρόφιμα όπως τα αυγά, τα φασόλια, κόκκινο κρέας και το κρέας πουλερικών, ξηροί καρποί, ψάρια, πρωτεΐνη σόγιας.

Τα λίπη και τα έλαια είναι εντάξει (βούτυρο, μαργαρίνη, λάδι), μερικά δημητριακά όπως ο αμάραντος, το κεχρί, το ρύζι, το φαγόπυρο, πατάτα και το καλαμπόκι.

Τέλος, άλλα τρόφιμα, όπως ελιές, πίκλες, μουστάρδα, κέτσαπ, ζελέ, μαρμελάδες, ξύδι, μπαχαρικά και βότανα.

Και φυσικά τα ειδικά προϊόντα Wellaby’s χωρίς γλουτένη »

•”Η επένδυση στην δυναμική της από fund”

Ο Δημήτρης Στρατάκης αναφέρεται ιδιαίτερα στην πολύ σημαντική επένδυση που πραγματοποίησε στην εταιρία του, πριν από λίγο καιρό, η Τράπεζα Πειραιώς .
« Ένας partner που επένδυσε στην προοπτική μας και αυτό είναι εξαιρετικό διότι τα venture capitals θα πρέπει να έχουν ένα προσανατολισμό διαχείρισης στο να επενδύουν σε εταιρίες που δημιουργούν δυναμική και έχουν εξωστρέφεια.

Με την Τράπεζα Πειραιώς υπάρχει ένας partner που όχι μόνο επένδυσε αλλά καταλαβαίνει την δυναμική αυτή επένδυση στην Ελλάδα και την αγορά ευρύτερα »

Όπως καταγράφεται στην ανακοίνωση της τραπέζης :

« Στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας U&S UNISMACK A.B.E.E., εισήλθε στο δεύτερο μισό του 2011 µε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου το επιχειρηματικό κεφάλαιο (venture capital fund) “Piraeus-ΤΑΝΕΟ Capital Fund” (PTCF).

Το εν λόγω venture capital fund, το οποίο διαχειρίζεται η εταιρία Piraeus Capital Management (PCM), έχει συσταθεί από κοινού με συμμετοχή της Τράπεζα Πειραιώς και του Ταμείου Ανάπτυξης Νέας Οικονομίας (ΤΑΝΕΟ).

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρίας Δημήτρης Στρατάκης δήλωσε σχετικά ότι “η επένδυση του PTCF στην UNISMACK αναμένεται να βοηθήσει σημαντικά την Εταιρία στην εκτέλεση του επιχειρηματικού της σχεδίου το οποίο συνοψίζεται στην παραγωγή φυσικών, ποιοτικών και καινοτόμων προϊόντων ελευθέρων γλουτένης – προϊόντων υγιεινής διατροφής και στη κερδοφόρα διάθεσή τους σε δυναμικές αγορές κυρίως του εξωτερικού (π.χ. Ευρώπη, Β. Αμερική, Αυστραλία κλπ) καθώς και στην Ελληνική αγορά.”

Ο κ. Λουκάς Πηλίτσης, Πρόεδρος του Δ.Σ. της PCM, διαχειρίστριας εταιρίας του PTCF, και εκτελεστικός υπεύθυνος του Venture Capital και Private Equity του Ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς, ανέφερε ότι “το fund με την επένδυσή του στην UNISMACK συνεχίζει έμπρακτα, στη πολύ δύσκολη αυτή για την Ελλάδα οικονομική συγκυρία, να στηρίζει επενδυτικά καινοτόμες ελληνικές εταιρίες που διαθέτουν ξεκάθαρο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, αποτελεσματική διοικητική ομάδα, συγκεκριμένη μακροπρόθεσμη αναπτυξιακή στρατηγική, και εξωστρεφή χαρακτήρα.

Η στρατηγική του Venture Capital και Private Equity του Ομίλου Πειραιώς εστιάζεται σε επενδύσεις που αναδεικνύουν την Νέα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία στους στρατηγικούς τομείς της τεχνολογίας, Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και εταιρείες σε niche αγορές, που μπορούν να ανταποκριθούν με αξιώσεις στις μεγάλες προκλήσεις του παγκόσμιου ανταγωνιστικού περιβάλλοντος»

Η UNISMACK είναι η εταιρία μίας δημιουργικής πρόκλησης, μια εταιρία δημιουργός μιας συγκλονιστικής ευκαιρίας από δύο καινοτόμους νέους επιχειρηματίες, που, αφού πέταξαν στο καλάθι των αχρήστων την άγνοια και τον δογματισμό της καθεστηκυίας τάξης πραγμάτων εφηύραν μια πηγή πλούτου.

Μπόρεσαν να ξεχωρίσουν ακαριαία την κληρονομιά μιας παράδοσης από την μοίρα τους και ανακάλυψαν ένα λαμπρό μέλλον.

•”My Way by Δημήτρης”

Να διαβάζεις μέσα από τις γραμμές.

Ασχολήσου δημιουργικά με τα κοινά

Ξεκίνα και κάν’το-μην κοιτάς το περιβάλλον γύρω σου

Από την σκέψη στην πράξη

Συσπειρώσου με άλλους-υπάρχουν

Θετική ματιά-όσο μπορείς

Πέτυχε το καλύτερο που μπορείς μέσα από αυτό που βιώνεις

Αν βουτήξεις στα βαθιά, θα κολυμπήσεις

Να ξέρεις τι είναι αυτό που θέλεις-ποιες είναι οι πραγματικές σου ανάγκες-τι σε κάνει χαρούμενο.

Σχετικά Άρθρα